ניהול פרויקט של קידום אתרים

post-page

אחת הבעיות הכי גדולות של עולם המקצועות באינטרנט, זה עניין ניהול הפרויקט עצמו, כי בסופו של יום, את המקצועיות אפשר לרכוש בכל דרך ומקום (מכללה / קורסים אונליין / מדריכים וכו') אבל את נושא ניהול הפרויקט עצמו, לוקח לא מעט זמן להבין שבעולם ה-SEO חייבים אבני דרך, חייבים להציב בפניכם דרך בדיוק כמו כל תהליך, גם אם זה אומר להכין לעצמכם גם את המכשולים. את פסי ההאטה. תהליך SEO הוא עדיין תהליך, הוא לא פעולות, אלא הוא סדר פעולות.

נתחיל מההתחלה: גאנט הפעילות

לפני שמתכננים פעילות של SEO, חשוב מאוד להגדיר, הן אם זה מול לקוח והן אם זה מול עצמכם כבעלי האתר, חשוב מאוד להגדיר מה עושים קודם ומה עושים רק בחודש הבא או חודשיים הבאים, במקרים נדירים אפילו – מה נעשה רק בעוד שנה מהיום.

לצורך העניין, כמעט כל תהליך קידום אורגני מורכב מבניית מחקר מילות מפתח, מחקר מתחרים ודו"ח אופטימיזציה אשר אמור להבהיר אלו מכשולים יש כרגע באתר שעלולים לעכב את תהליך הקידום, אחרי הכל, מספיק בבעיה אחת קטנה שתקח את האתר שלכם כמה וכמה צעדים אחורנית.

לצורך ההמחשה:

  • חודש ראשון: מחקר מילות מפתח / מחקר מתחרים
  • חודש שני: דו"ח אופטימיזציה / 4 מאמרים חדשים לאתר מבוססים מחקר מילות מפתח LONGTAIL
  • חודש שלישי: בניית 3 קישורים לעמודי הנחיתה החשובים / 4 מאמרים נוספים
  • חודש רביעי: בניית דו"ח אופטימיזציה נוסף למעקב אחר הנעשה בחודש הראשון / קישורים + מאמרים בשוטף …

רק לאחר שיש לכם מבנה, אתם יודעים באמת מה נעשה ומה אמור להיעשות בהמשך. ללא סדר, אין עבודה. גם למומחים הגדולים בתעשייה.

נמשיך לתקשורת

בכל תהליך SEO, לפחות מול לקוחות, חשוב מאוד שיהיו נקודות תקשורת ברורות, משמע, מהן נקודות התקשורת מול הלקוח, האם יש איש קשר מצד חברת הקידום? האם יש איש קשר ספציפי בחברה המקודמת? האם יש איש קשר שונה בנוגע לתוכן? (מנהלי תוכן פנימיים לדוגמא) חשוב מאוד להגדיר מראש, כל יום ____ בשעה ____ לדבר עם איש הקשר על מנת לעקוב אחר הנעשה ולהיות בטוחים שהתהליך במגמת עלייה / טיפול / בדיקות.

נסיים בניהול הזמן

על מנת לנהל נכון פרויקט SEO ולא לצאת "מופסדים" (הן בתור בעלי האתר והן בתור מנהל הפרויקט), צריך לדעת לנהל את הזמן נכון, מי שלא מנהל את הזמן שלו נכון, עלול למצוא הרבה מאוד נושאים פתוחים ויותר גרוע, דווקא את הדברים החשובים להשאיר בצד. אנחנו מאוד מאמינים לצורך העניין, שעל מנת לבנות את הגאנט המושלם לשבוע / חודש הקרוב, צריך לדעת מה עושים וכמה זמן אנחנו צריכים בשביל זה, כי פרויקט של קידום אורגני, יכול להיות מדהים ב-20 שעות ויכול גם להיות לא מספיק ב-70 שעות חודשיות, אחרי הכל, לא כל תחום, אפשר באמת לקדם באותה כמות זמן.

בסופו של יום, הכל תלוי ברמת הניהול, כשחברות SEO מחפשות עובדים היום, הם לאו דווקא מחפשים את רמת המקצועיות, אלא דווקא את רמת ההתנהלות, האישית והמרחבית מול אנשי קשר כאלה ואחרים.

Facebook
Twitter
WhatsApp
Email
LinkedIn
שמוליק דורינבאום

שמוליק דורינבאום

שמוליק דורינבאום, מייסד ובעלים של Highver. בעלים של סוכנות קידום אתרים מצליחה ואחראי על כמה מהאתרים הגדולים בישראל לקידום בגוגל (הום סנטר, אונ' חיפה, מוצצים, Wobi ועוד)
השארת תגובה

רוצה להירשם בחינם למערכת ולקבל תבניות משימות מוכנות לקידום כל סוגי האתרים?