קידום אתרים לעסקים קטנים

כל עסק היום רוצה להיות במקום הראשון בגוגל, השאלה היא, האם כל עסק באמת צריך מקדם אתרים צמוד שיקדם את האתר שלו? או שמא מספקת ההכוונה הראשונית? כל עסק רוצה להרגיש בטוח עם הצעדים שהוא עושה, במיוחד שמדובר בעסק קטן ובמיוחד שמדובר בנושא יקר (לא רק SEO, אלא שיווק בכללי). לבצע קידום אורגני לעסק זה לא דבר קטן, אבל כשמדובר בעסק קטן, אפילו אם זו בנישה תחרותית, האסטרטגיה צריכה להיות עדיין אותה אסטרטגיה.

קידום אתרים לעסקים קטנים

בואו נבחן את זה רגע:

בעל עסק קטן שרוצה לבנות אתר, יכתוב בגוגל "בניית אתרים" ואז:

הגולש יגיע לחברת בניית אתרים, כזו חברה שיש לה פלטפורמה עצמאית לחלוטין (בעגה המקצועית: קוד סגור) ועם מגבלות טכניות שלא מתאימות לעולם הקידום האורגני. או במקרה הטוב יותר – מגבלות טכניות שיכולות להיפתר בעזרת עוד סכומי עתק לתיקון האתר וכך בעצם בזבז העסק הקטן את כל הונו על בניית אתר, תדמיתי פשוט.

אופציה נוספת:

בניית אתרים DIY, שזה אמנם חמוד אך לא ריאלי בעולם שלנו של ה-SEO, כי הרבה מאוד עסקים פונים בסופו של דבר ל-WIX שבעצם ניתן לבנות את האתר עצמאית חלוטין (אפילו ללא תשלום) ואז הבעיה מתחילה אחרי שעות רבות של השקעה על העיצוב של האתר (גם אם לא יצא מדהים כל כך, עדיין שעות השקיע) ואז בעל העסק מבין שבשביל לקדם את האתר הזה בגוגל, הוא יצטרך לעבור לפלטפורמה אחרת לחלוטין!

WIX חברה נהדרת! (אך לא לקידום בגוגל)

בתור חובבים יקרים של הפלטפורמה של WIX, אנחנו מצאנו לא מעט בעיות אשר עלולות לעכב את תהליך הקידום בגוגל, מבין כל הפרמטרים הפנימיים יותר, הבולט ביותר הינו פרמטר זמני הטעינה. אתר של WIX עלול להטען בדפדפן הניידים רק לאחר כמה עשרות שניות(!), דבר שמביא את גוגל לדחוף את האתר בתוצאות החיפוש מטה מתחת לכל המתחרים המהירים יותר.

אז מה בעצם בעל עסק קטן צריך לעשות?

בתור התחלה, ללמוד וללמוד הרבה. להבין מה בעצם חבוי מאחורי מנוע החיפוש של גוגל, אז אני כבר אגיד את סוף הסיפור הזה בכמה צעדים פשוטים:

  1. אתר שבנוי נכון

אם אתם כבר החלטתם שאתם הולכים על הפתרון הזול ביותר, אז לכו על הפתרון הזול ביותר והנכון ביותר, הרי עם קצת לימוד על עולם ה-SEO ועל בנייה נכונה של אתר, מאוד מהר מגיעים לוורדפרס, מערכת קוד פתוח (משמע, נגישה לכל מתכנת או הדיוט כזה או אחר) ומאוד מהר מבינים שוורדפרס, היא מערכת מעולה לקידום משום שהיא מאוד נגישה לשינויים ובעיקר, מוכרת מאוד לעולם ה-SEO.

הידעתם? יש כ-5 מתכנתים של וורדפרס שעובדים היום בגוגל(!) במחלקת מערכות הקוד הפתוח שם, רק כדי להבין איך אפשר לעזור למקדמים ולהיעזר בוורדפרס באותה מידה.

  1. בנייה נכונה של תוכן

על מנת להציג לגולש האקראי את המוצר שלכם, את התדמית שלכם, אתם חייבים "לענות" על השאלה הנכונה שלו. בדרך כלל, זה צריך להתחיל עבורכם במחקר נכון של ביטויים המחופשים בגוגל, מה שנקרא "מחקר מילות מפתח".

  1. בניית מערך קישורים

האלגוריתם הראשון של גוגל נקרא Pagerank, והאלגוריתם הזה הוא בעצם זה שקבע בהתחלה את הדירוגים של האתרים, ואיך הוא עשה זאת? בעיקר בעזרת ספירת קישורים לאתרים. גוגל בעצם רצו לדעת, כמה קישורים יכול לקבל אתר, האם הקישורים האלה באו ממקום סמכותי? רלוונטי? וותיק בתחום? על כל קישור כזה, גוגל נתן "ציון" כלשהו ובזכות הציון הזה ועוד 200 סיגנלים אחרים (ככה הם טוענים) מדובר בהעלאה של האתר בדירוגים.

עכשיו בואו נחשוב על הנקודות האלה מבחינת בעל העסק, האם הוא באמת צריך מקדם אתרים? הכל תלוי בו ללא ספק. לא במקדם.

מה מקדם אתרים יכול לעשות שבעל העסק לא?

  1. לתת לו הכוונה מה בעצם גוגל רוצה מבחינת אתר "שבנוי נכון", שזה בדרך כלל בעיקר נושא ה"ביצועים", כמו:
    1. זמני טעינה מהירים
    2. אבטחת SSL לדומיין (אפשר לבקש מהאחסון, לא חייב לחכות למקדם)
    3. תפריט בעל היררכיה נכונה (בהתאם לעמודים החשובים לקידום, עמודי המטרה)
  2. בנייה נכונה של תוכן זה בעיקר מחקר מילות מפתח מקדים בשביל למצוא את המטרות הנכונות לקידום, משמע, להבין שאם בעל המקצוע בונה פרגולות, אז לדעת אילו ביטויים הגולשים מקלידים בגוגל, למשל האם "בניית פרגולה"? או שמא "פרגולה לגג"? כאן בדיוק, מחקר ביטויים נכון, יכול לתת את התשובה ל"איזה תוכן אני צריך באתר"
  3. בשל התשתית הרחבה שיש היום למקדם האתרים הממוצע, כדאי להיעזר במספר האתרים שלו למען קישורים נכנסים לאתר. בניית מערך קישורים הפך להיות חשוב מאוד לאתר הרוצה דירוג גבוה בגוגל.

אני אתן לכם למשל, את התעדוף הברור של קידום אתרים מבחינת פרמטרים, למשל בדוגמא שאכתוב לכם, מדובר בהיררכיה שכתב ראנד פישקין, מייסד MOZ ואחד המקדמים הוותיקים והטובים ב-US. (החברה שלהם בדקה יותר מ-500 מיליון מילות מפתח(!!) מה שאומר שיש להם ידע מספק 😉

  1. האם גוגל סורק את האתר שלי כמו שצריך? האם יש לו קושי טכני כזה או אחר בשל הדרך שבה בנויה המערכת?
  2. האם יש תוכן באתר שעונה על השאילתות בתוצאות החיפוש?
  3. האם התוכן שיש באתר באמת תואם למחקר מילות מפתח מקדים?
  4. האם חווית המשתמ, קלה ונוחה? (החל מזמני טעינה ועד להתאמה למובייל)
  5. האם התוכן של האתר "שווה שיתוף"? משהו שהייתם חולקים עם חברים?
  6. האם תגיות המטא (הכותרת והתיאור שמופיעים בתוצאות החיפוש) מושכים הקלקה? או שלא מעניינים את הגולשים עד כדי כך

(*מתוך המדריך למתחילים ל-SEO ב-MOZ)

קידום אתרים לעסקים קטנים הוא בעצם לדעת איך לקחת את הבסיס החשוב ביותר לקידום בגוגל ולהפוך אותו נגיש וכמובן, לפעולה זריזה יותר לתהליך כולו. אחרי הכל, הקידום שחברה עושה למותג גדול לעומת עסק קטן, הוא שונה בתכלית. לא סתם המחיר הוא גם שונה בהתאם, ועדיין, קידום אתרים לעסק קטן צריך להיות מאוד סביב התשתית של הנקודות הראשונות שכתבו כאן החבר'ה מ-MOZ.

מוזמנים להיכנס למערכת של Highver על מנת למצוא את רשימת המשימות החשובות ביותר לקידום עסק קטן בצורה המסודרת ביותר. מקדם אתרים נמצא בצידו השני של המערכת לכל שאלה שעולה לכם בראש, מקצועית או טכנית.

שווה שיתוף, לא?

Facebook
Twitter
WhatsApp
LinkedIn
Email
שמוליק דורינבאום

שמוליק דורינבאום

שמוליק דורינבאום, מייסד ובעלים של Highver. בעלים של סוכנות קידום אתרים מצליחה ואחראי על כמה מהאתרים הגדולים בישראל לקידום בגוגל (הום סנטר, אונ' חיפה, מוצצים, Wobi ועוד)