בדיקת מיקום בגוגל – 5 שאלות שחייבים לשאול אחרי בדיקת מיקומים

ctrandresults

כל בעל אתר, היה רוצה לדעת איך הגולש האקראי הגיע אליו לאתר, חלקם מגיעים דרך פרסומת כזו או אחרת, מגיעים חלקם דרך הרשתות החברתיות וחלקם פשוט כותבים בגוגל את שם המותג או שאילתא המדברת על שם המותג, ומגיעים דרך מנועי החיפוש.

אז מה השאלות החשובות שתצטרכו לשאול את עצמכם:

  1. האם גוגל באמת עשה את הבחירה הנכונה של העמוד שמופיע בתוצאות?
  2. האם ה-CTR שלי נכון לי? לתחום?
  3. האם העמוד שעולה בעמוד התוצאות, נותן מצג איכותי / חיובי על האתר?
  4. האם עליתי בתוצאות בגוגל בכמה ביטויים ביחד? האם ירדתי בכמה ביחד?
  5. האם אני יכול לנפח את הדרך בה העמוד מופיע בתוצאות?

האם גוגל באמת עשה את הבחירה הנכונה של העמוד שמופיע בתוצאות?

הרבה מאוד פעמים, אנחנו רוצים להתקדם בגוגל על ביטוי כלשהו, לפעמים גנרי ולפעמים ממוקד מטרה ספציפית, וגוגל לעומת זאת, מקדם לנו עמוד אחר בתוצאות. אם זה המקרה, אנחנו צריכים לחשוב לעצמנו, מה גרם לגוגל לבחור עמוד אחר מהאתר שלנו? וכאן בדיוק נכנסת המחשבה וההבנה, כמה חשובה עבורנו בדיקת מיקומים בגוגל.

  • האם העמוד שגוגל בחר נכון יותר למשתמשים? (כמו הצגת עמוד מידע במקום עמוד מכירה)
  • האם העמוד שאנחנו בחרנו בעל כשלים טכניים? (כמו זמני טעינה ארוכים או עמוד לא מאובטח)

כאשר אנחנו נענה נכונה על השאלות הנ"ל, אנחנו נבין בעצם (הכל כמובן בהתאם לתחרות ולמתחרים שמופיעים בעמוד התוצאות) מה בעצם הגולש רוצה ואיך אנחנו יכולים לתת לו את מבוקשו בעזרת העמוד הנכון מהאתר שלנו.

האם ה-CTR שלי נכון לי? לתחום?

כשאנחנו רואים שאנחנו מקום ראשון בתוצאות אנחנו מאוד שמחים ורק מחכים לטלפונים שיגיעו, העניין הוא, שלא תמיד הגולשים נכנסים לתוצאה שלנו, גם כשאנחנו במקום הראשון בעצמו.

כמו שאפשר לראות בדוגמא הבאה, האתר נמצא במקום הראשון בביטוי שקיבל 3800 חיפושים / הופעות ב-3 החודשים האחרונים, ולמרות זאת, מדובר בכ-3% בלבד(!) זה נתון מאוד מאכזב ואף עלול לפגוע בפעילות של החברה עצמה.

נתון שכזה, אמור לתת לכם אזהרה והכנה לשינויים על מנת לקבל יותר הקלקות לעומת החשיפות. דברים כמו:

  • שינוי ה-TITLE על מנת לגרום לגולש להבין שזו התוצאה הטובה ביותר עבורו (לגרום לכותרת להיות "סקסית" יותר, להפוך מ"צימרים בדרום" ל"10 צימרים בדרום שאתם חייבים להכיר".
  • שינוי ה-DESCRIPTION מאותה סיבה הנ"ל רק עם יותר מילים, לפעמים ה-CTR נמוך רק כי לא הצלחנו להבהיר את הנקודה בתיאור עצמו. חשוב להיות ברורים ולא "מעורפלים" מדי בתיאור.

האם העמוד שעולה בעמוד התוצאות, נתון מצג איכותי / חיובי על האתר?

הגולשים נכנסים לאתר שירגיש להם שהוא זה שייתן להם את התשובה הטובה ביותר לשאלה / שאילתא שלהם, העניין הוא שלא כל אתר יכול לתת את ההרגשה הזו, לפעמים זה שם הדומיין, לפעמים זה שם של החברה עצמה מאחורי האתר ולפעמים ה-TITLE פשוט לא נראה טוב.

כשאני אומר "לא נראה טוב", הכוונה לפעמים עם שגיאות כתיב או סופרלטיב מוגזם במיוחד כמו "הכתבה הטובה ביותר שתקראו בחיים שלכם" או "אם אתם לא נכנסים לכתבה, אתם לוזרים" (אמיתי לגמרי, יש כתבה שכזו).

האם עליתי בתוצאות בגוגל בכמה ביטויים יחד? האם ירדתי?

כשעולים בצורה חדה, זה כנראה שגוגל הבין שהעמוד שלכם עונה על הציפיות של הגולש וכשכמה עמודים ביחד עולים בתוצאות, יש משהו באתר שלכם שנותן אור ירוק לגוגל מבחינת האמינות ומבחינת האיכות שלכם. הבעיה היא, שזה באותה מידה יכול לקרות הפוך ושכל העמודים יורדים בתוצאות ואז כל האתר מאבד את האמון מול גוגל.

אפשר היה לראות את זה לאחרונה בעדכון שקראו לו בשם "עדכון מדיק" (שם מומצא, לא שם רשמי) ובעדכון הנ"ל, ירדו הרבה מאוד אתרים שהרגישו לגוגל לא מספיקים אמינים בעוד ששאר האתרים, המוכרים יותר בתחום ה"רפואה" וה"בריאות" עלו בתוצאות לתפוס את המקומות הראשונים.

האם אני יכול לנפח את הדרך בה העמוד שלי מופיע בתוצאות?

אחד הדברים שהיום עושים הרבה מאוד רעש בעולם ה-SEO, זהו נושא ה Featured Snipeets, שזה בעצם כל מה שהוא כבר לא תוצאה רגילה של אתר + URL + תיאור של 2 שורות. היום, אפשר לראות תוצאות נרחבות כמו תמונות של מתכונים, שמות של עסקים המופיעים במפות של גוגל, נתיבי טיסה של חברות תעופה, כרטיסים לסרטים וספרים חדשים, והכי גדול שתופס לא מעט מקום בתוצאות בגוגל, זה נושא "תוצאה 0", שזה בעצם "תשובה" די ישירה לשאלה של גולש, למשל בשאלה כמו "איך לבשל אורז לבן" (עובד כרגע רק באנגלית ורק ב-Google.com) תעלה תשובה מתוך אחד האתרים מבלי הצורך להיכנס לתוצאה כלל.

השאילתא שמפעילה תשובות מתוך האתרים שלנו גורמת לנו, לבעלי האתרים, לאבד תנועה אמיתית. אחרי הכל, מחקרים רבים מדברים על כך שיותר מ 60% מהגולשים לפעמים כלל לא מקליקים על שום תוצאה(!!) משמע, כתבו שאלה – קיבלו תשובה – יצאו מגוגל. פשוט מאוד.

אז מה אנחנו יכולים לעשות בשביל שגם אנחנו נופיע שם?

בעיקר ניסוח מסודר

כשאתם רוצים לענות על שאלה, אל תתחכמו, תענו. אם מישהו שואל אתכם "מה השעה" אתם לא עונים לו "השעון שלי יפה מאוד, הוא הורכב בסין בצורה מושלמת ועכשיו הוא מראה לי שהשעה אחרי 3 ולא סתם, כבר 30 דקות אחרי 3". הסיבה שאני מגזים בתשובה, זה משום שגוגל רואה סדר והגיון בתשובות ותוכן.

אם אני ארצה לענות על השאלה "איך מכינים שקשוקה" לא אכתוב כמה היא טעימה או כמה אני מעולה בהכנת שקשוקה, אלא אכתוב בצורה מסודרת של "בולטים" ושימוש בכלים ומצרכים שכולם מכירים. לא לכתוב "ביצים עדינות וטריות אך קשות" אלא "ביצים קשות" ולא אכתוב "מחבת הפלא שמושלמת לשקשוקה" אלא "מחבת טפלון".

השימוש הנכון וההגיוני בסדר התכנים שלנו, מביא את התשובות צעד קדימה לקריאה קלה של גוגל לתכנים והצגתם בתוצאות החיפוש.

תמיד זה ילך יד ביד לעומת מה שקורה בתוצאות עצמן

כשאני מקדם אתר תחת ביטוי מסוים, אני חייב להקליד אותו קודם כל בתוצאות החיפוש בשביל לראות אילו תוצאות של "Featured Snippet" מופיעות שם (אם בכלל) ולפי זה, אני יודע מה אני צריך באותה מידה.

למשל, החלטתי לקדם את המתכון החדש שלי "שקשוקה טבעונית", אני חייב לראות מה מופיע בתוצאות וללכת לפי זה, האם זה יספיק לי להופיע בתצורה הרגילה של התוצאה שלי? או שמא לנפח?

כמו שאתם יכולים לראות, היום, אחרי חודשיים בערך, אני במקום 4,5 עם תוצאה בעלת תמונה ועדיין מצליח להכניס כ-5% מהטראפיק. בעוד ביטויים אחרים, בתחומים אחרים, גם במקום הראשון אני לא מצליח להכניס יותר מ3%. (יופיע קייס סטאדי חדש בקרוב בנושא).

דוגמא נוספת, בביטוי "שמות לבנים" (עם נפח חיפושים / הופעות של 45,000 ב-3 חודשים) אני במקום ה5,6 בממוצע ובדיוק לפני כמה ימים עליתי למקום ה3, אפשר לראות שבמקום 6 הייתי עם CTR של 5.5% והיום, במקום ה3, אני עם 16.6% שזה המון למקום ה-3.

אני רוצה לזקוף את זה לזכות ה-TITLE שלי, שונה וייחודית מהאחרים:

אם אתם רוצים להופיע בגוגל עם תמונה או עם סכמה כזו או אחרת, אני עובד עם התוסף הזה לוורדפרס: https://wordpress.org/plugins/schema-and-structured-data-for-wp/

בסופו של דבר, אתם חייבים לדעת להתאים את עצמכם לעמוד התוצאות, אם מישהו כתב שהוא הכי מהיר במה שהוא עושה, אתם צריכים לכתוב שאתם הכי ברורים במה שאתם עושים, אל תהפכו להיות חלק מאותן הכותרות, תצאו מהקופסא, אחרת אתם תהיו שייכים לאותה מכולה ענקית מאותו המוצר.

איך מוסיפים מילות מפתח למעקב ב-Highver

Facebook
Twitter
WhatsApp
Email
LinkedIn
Picture of שמוליק דורינבאום

שמוליק דורינבאום

שמוליק דורינבאום, מייסד ובעלים של Highver. בעלים של סוכנות קידום אתרים מצליחה ואחראי על כמה מהאתרים הגדולים בישראל לקידום בגוגל (הום סנטר, אונ' חיפה, מוצצים, Wobi ועוד)
השארת תגובה

רוצה להירשם בחינם למערכת ולקבל תבניות משימות מוכנות לקידום כל סוגי האתרים?