אני יודע הכל, למה אני צריך צ'קליסט?

post-know-it-all

הרבה מאוד מקדמי אתרים מכירים או יותר נכון, רוצים את הרגע המיוחל הזה שהם אומרים לעצמם "זהו, אני יודע כל מה שאפשר לדעת בתחום ה-SEO". שמעבר לעובדה שזה אף פעם לא יהיה נכון לאף אחד מאיתנו (בשל ההתקדמות המטורפת שיש למערכת של גוגל) זה גם אף פעם לא נכון להגיד "זהו, אני מסודר". ובעיקר כי היומיום שלנו תמיד יפריע לנו להתרכז. אני אסביר.

לכל אחד יש את סדר העבודה שלו, הבעיה שלנו בתחום ה-SEO מתחילה כשיש אתרים שונים עם בעיות שונות, אז הצורך משתנה בהתאם ללקוח. לפעמים אפילו בהתאם לאיש קשר ולאו דווקא בהתאם לאתר.

כשלקוח מבקש לטפל בדברים אחרים קודם, זה יוצר לנו, למקדמים, בעיה קשה בניהול סדר העבודה. ולכן בדיוק התחילו הרבה מאוד מקדמי אתרים לעבוד עם כלים לניהול משימות. הכלים לא אמורים להגדיר לנו מה לעשות אלא אמורים לעשות לנו סדר בעבודה בהתאם ליומיום שלנו.

אתן דוגמא מהיומיום שלי

כשאני מנהל תהליך SEO, אני בעיקר דואג לשני דברים עיקריים:

  1. גאנט פעילות (ברוב המקרים לרבעון הקרוב, אבל היו מקרים גם של שנה קדימה)
  2. תעדוף ואסטרטגיה

1. גאנט פעילות

כשאני עובד על גאנט הפעילות, אני דואג בעצם לתחום את כל מה שאני עושה עבור הלקוח בזמן קצוב של חודש, כלומר, "בחודש הקרוב אני אדאג להגדיר את כל תגיות המטא + אופטימיזציה לכל התמונות". (תלוי בגודל האתר כמובן).

וכשאני אומר לו את זה, הלקוח שלי, בצורה אוטומטית די רגוע כי הוא יודע בדיוק למה לצפות, אחרי הכל, אין דבר יותר מפחיד לקוחות מ-SEO, זה כאילו אנחנו עושים משהו שהוא לא מבין בו והוא לא יודע בכלל מה התהליך, ובסופו של דבר אנחנו סתם לוקחים כסף. אז אם כבר, אז שיידע על מה. כמה שיותר במדויק.

מתוך: @ממים של מקדמי אתרים

2. תעדוף ואסטרטגיה

כשאני בוחן את האתר של הלקוח שלי, אני בעיקר בודק מה לדעתי יעזור בצורה המהירה ביותר לקידום שלו, אחרי הכל, אנחנו אוהבים מאוד לתת תוצאות (כלשהן) מהירות בשביל להראות ללקוח "היי, אנחנו יודעים מה אנחנו עושים". 

וכשעושים תעדוף, אני בעיקר דואג לרשום לעצמי משימות קטנות שלא אשכח. אחרי הכל, איך אזכור שהחודש הזה אנחנו מתמודדים עם תגיות המטא ורק בעוד 3 חודשים יש צורך בכלל להתפנות לכל נושא התמונות והאופטימיזציה שלהן? 

כלים לניהול משימות לא נועדו בשביל ליצור לנו אסטרטגיה, כמו שחבר טוב (ומקצוען אמיתי) אומר "כלים לא פותרים בעיות, אסטרטגיה פותרת בעיות". הכלים בסופו של דבר הם רק כלי, בדיוק כמו מחברת, הכל שאלה של נוחות, לא בניית אסטרטגיה.

גם Highver אף פעם לא התיימרה להיות הנחיה עבורכם למתודה, אלא יותר לבניית בסיס אסטרטגי לציון אבני דרך בתהליך שלכם. 

לתהליך SEO יש הרבה מאוד פרמטרים, אבל את העיקריים? אלו שעזרו לנו ולעוד מאות חברות SEO? בהחלט כתבנו לנו לכם בתבנית מסודרת של "קידום אתר תדמית". (אפילו עד למשימות שוטפות חודשיות). 

לא סתם מערכות לניהול משימות הפכו להיות פופולריות יותר ויותר בכל שנה, הסיבה היא פשוטה: אנחנו דור שצורך הרבה יותר בהרבה פחות. 

משמע

  • צורך יותר פרסומות בפחות זמן
  • צורך יותר משימות בפחות אנשים
  • צורך יותר הסחות דעת בפחות מקומות
  • וכן הלאה, הבנתם את הרעיון כן?

אתם לא צריכים להיות מאסטרים לדעתי בעולם ה-SEO בשביל לדעת SEO כמו שאתם צריכים לדעת לנהל את הפרויקט נכון, עוד בגיוסים הראשונים שלי בחברה שלי (שמול קידום אתרים), ידעתי דבר אחד, אני צריך אנשים שיודעים לנהל את עצמכם נכון לפני שהם ידעו מה זה SEO, והיום, אחרי שנתיים כמעט של פעילות מאסיבית עם לקוחות קטנים וגדולים, אני רואה את זה, ניהול נכון מביא תוצאות טובות יותר. גם כשיודעים פחות (בשביל מה יש מנהל מקצועי 😉  )

קחו לדוגמא את דוד, מנהל הפרויקטים הבכיר כאן, דוד הגיע מעולם המסעדנות, ואם יש משהו אחד שהוא לקח משם (והביא עמוק לתוך החברה) זה את יכולת ה"מולטי טאסקינג" שלו + ניהול משימות קטנות. 

ככה הוא נראה ביום יום:

לפחות עד ש-Highver יצאה

דוד ידע מראש לחלק את המשימות שלו למשימות קטנות, החל מנושא האופטימיזציה לעמודים ספציפיים מאוד ועד לניהול זמן של לקוחות שונים. (אחרי הכל, אנחנו כבר לא חברה כזו קטנה כמו פעם).

אני חושב שהדבר החשוב ביותר שתצטרכו להבין, זה מה בעצם אתם יודעים שמצריך סדר שונה או יותר מזה, מה גורם לכם להגיד בדרך כלל "אה נכון, שכחתי לעשות את זה", כי זה בעצם מה שאנחנו בעצמנו דואגים כל הזמן להכניס למשימות שלנו. 

  • כמות תוכן שהחלטנו להעלות החודש
  • כמות קישורים שהחלטנו למצוא החודש
  • סידור של תגיות המטא בקטגוריה ספציפית באתר
  • להוריד ממפת האתר את העמודים המשוכפלים 
  • ועוד

אלו בדיוק הדברים שגרמו לי גם ככה לכתוב כל היום צ'קליסטים, אז למה לא לסדר את זה במערכת אחת שלמה? (מוזמנים כמובן לראות את יכולות המערכת ותבינו למה השקענו את הזמן שלנו, בעיקר בשביל עצמנו בתור התחלה, לעבודה קלה יותר)

לכל פרויקט היום שאנחנו מקדמים בחברה, יש צ'קליסט מאוד מסודר של דברי הבסיס, אז החלטנו לעשות לעצמנו סדר, לעשות V על מה שצריך, ויותר מזה? גם הלקוח יודע בדיוק מהו הצ'קליסט, מתי הוא אמור להסתיים והכי חשוב, איך הוא עזר לנו להתקדם בגוגל. (ב-Highver יש גרף מיקומים ועל המיקום, יש את ההודעות של המשימות שבוצעו בצורה אוטו' ברגע סיום המשימה).

הרי כל דבר שאתם עושים ביום יום שלכם, קשור לפרויקט כזה או אחר, אז למה לא לעשות סדר?

כי אני יודע מה אתם עדיין חושבים: יש לי מתודולוגייה משלי, יש לי את המשימות שלי. למה אני צריך את Highver, זה מאוד פשוט, אתם לא צריכים את המערכת בשביל לקבל משימות, אתם צריכים לעבוד עם המערכת בשביל לראות איך המשימות שלכם עושות 2 דברים במיוחד:

  1. הופכות להערות על גרף המיקומים – משמע, קייס סטאדי מהלך לכל דבר (לכל עלייה או ירידה, יכולה להיות משמעות בהתאם למשימות שלכם)
  2. מתעלמות מהסחות דעת והופכות לרשימת מכולת. כל פרויקט, המשימות משתנות, לא כל פרויקט נראה אותו דבר, אז לפחות שיהיה לכם את זה רשום 😉

תעבדו עם ניהול משימות ותבינו, לא מנהלים איתם את התהליך כמו שמנהלים איתם את היום יום. 

Facebook
Twitter
WhatsApp
Email
LinkedIn
שמוליק דורינבאום

שמוליק דורינבאום

שמוליק דורינבאום, מייסד ובעלים של Highver. בעלים של סוכנות קידום אתרים מצליחה ואחראי על כמה מהאתרים הגדולים בישראל לקידום בגוגל (הום סנטר, אונ' חיפה, מוצצים, Wobi ועוד)
2 תגובות
  1. gil

    היי שמוליק

    נהנה מאוד לעקוב אחריך אונליין
    בהצלחה בפרויקט.

    אני מחפש חלופה לזפו
    מחפש כלי מעקב קישורים ומעקב מיקומים

  2. שמוליק דורינבאום

    תודה רבה גיל, יש לא מעט חלופות היום. העניין הוא לאיזה עיקרון. כי מיקומים, יש גם אצלנו וגם בעוד כמה מקומות. אם זה עניין של הקישורים, יהיה לנו בעתיד 😉

רוצה להירשם בחינם למערכת ולקבל תבניות משימות מוכנות לקידום כל סוגי האתרים?