קורס קידום אתרים – להבין את גוגל באמת

קורס SEO

כל אחד היום כבר שם לב, התוצאות של גוגל הופכות לחכמות יותר מיום ליום, כמו שאפשר לראות ברוב המדריכים שלנו, גוגל מתפתחת והופכת להיות משהו חזק יותר מאי פעם, במיוחד שלאור השינויים הגדולים בגוגל רק מראים שגוגל הופכת להיות מתחרה של אתרי האינטרנט במקום מנוע החיפוש שלה.

בגוגל מבינים דבר אחד עיקרי וחשוב במיוחד, חווית המשתמש היא מעל הכל, החל מהדרך שבה הוא מחפש בגוגל ועד לדרך שבה הוא גולש באתרי האינטרנט היום, כמה דברים שאולי לא ידעתם על גוגל:

  1. אם במידה וגולשים ייכנסו לתוצאות הגבוהות בגוגל וייצאו מהם וימשיכו לעמוד החיפושים הקודם שלהם – גוגל יבין שמדובר באתר שלא נותן את התשובה האמיתית לשאילתא המקורית ויוריד את האתר בתוצאות
  2. אם במידה ואף אתר לא יקשר לאתר שלכם מאתרים חיצוניים, גוגל יבין שמדובר באתר שלא מכירים אותו או גרוע מכך, לא היו ממליצים עליו לחברים שלהם ואז גם כאן, לא ייתן תעדוף בתוצאות החיפוש
  3. אם במידה והתוכן שלכם יהיה משוכפל / מועתק מאתרים אחרים באינטרנט, גוגל יבין שאתם לא מקוריים ואף "גנבי זהות" של אתרים שכבר ייצבו את מיקומם בתוצאות וגם כאן, לא ייתנו תעדוף בתוצאות החיפוש.

אם תשימו לב למה משותף לכל הפרמטרים הנ"ל, זה בדיוק הביטוי הזה: "גוגל יבין", כי אחרי הכל, אחרי לא מעט שנים שגוגל עובדים על מנוע החיפוש שלהם יומיום, הגיעו למצב שהם מצליחים "להבין" כמה שיותר את הגולש, את העסק ואת החיבור האמיתי ביניהם (אם בכלל קיים).

קורס קידום אתרים – לנסות להבין טוב יותר את הכוונות של גוגל

לא מעט מכללות ובתי ספר בישראל מנסים ללמד את עולם השיווק בצורה כזו או אחרת, הן אם זה בעזרת מצגות ומדריך והן אם זה בעזרת קורסים אונליין שמסבירים איך לשווק את עצמכם ואת העסק שלכם טוב יותר.

הבעיה היא אחרת, מה קורה בגוגל? האם זה שיווק? תכנות?

אז אחרי לא מעט שנים שגוגל היו מאוד "טכניים", הם הפכו להיות הרבה יותר ידידותיים למשתמש, הן בתוצאות החיפוש עצמן עם תוספות חדשות שהוסיפו כבר בעמוד התוצאות שלא תצטרכו אפילו להיכנס לאתרים עצמם והן אם זה בעזרת מדריכים מלאים בתשובות והסברים על קידום אתרים בגוגל בצורה אורגנית וממומנת ואיך עושים זאת נכון.

קורס SEO הוא בעצם הדרך שלכם לקחת משהו שיכול להסביר לכם איך גוגל עובד, כי עם כל הכבוד להרבה מאוד מדריכים שנמצאים היום באינטרנט, אתם צריכים לזכור, רק מי שבאמת חווה את הכל ביום יום, יכול לספר לכם איך קידום אתרים משתלט נכון על העסק, על תקציבי הפרסום ועל התהליך השיווקי הרבעוני/שנתי שלו. קורס קידום אתרים בסופו של יום, הוא הדרך שלכם להבין קצת יותר מצ'קליסטים ל-SEO ולהבין בעצם את התהליך המלא שאפשר לעשות בשביל לגרום לגוגל "להתאהב" באתר שלכם.

קידום אתרים – צ'קליסט או תחושת בטן?

הרבה מאוד אנשי עסקים וגם אנשי שיווק מבינים היום שקידום אורגני בגוגל, זה הרבה מאוד מהלכים ותהליכים שצריכים להיעשות על מנת שגוגל יכיר טוב יותר את אתר העסק. ועל מנת שהוא יכיר טוב יותר כך את העסק, צריך להראות לו בצורה חד משמעית, איך האתר עובד.

בוב מארלי אמר זאת לפני גוגל: "אני לא אכתוב שירים שילד לא יבין"

אם היינו רק מתייחסים למשפט הזה גם לאתרי האינטרנט שלנו, היינו במקום אחר היום אולי בתוצאות החיפוש, משום שגוגל רוצה היום שבעלי האתרים יכתבו תוכן "קל לקריאה", מה זה אומר? בדיוק מה שבוב מארלי אמר, תכתבו פשוט שכל אחד מטווח קהלי היעד שלכם, יבין!

כי להבין תוכן זה לא רק לדעת עברית, אלא גם להבין את המשתמע בכך, בוא ניתן דוגמאות חשובות:

  • אל תכתבו במילים גבוהות שאולי הגולש עלול לא להכיר
  • אל תכתבו סופרלטיבים רבים מדי שיגרום לגולש איפה הוא נמצא בכלל
  • אל תכתבו קצר מדי כי יש שאלות שלא יכולות להיענות ב"כן / לא", ולכן הגולש חיפש בגוגל ולא שאל חבר
  • אל תכתבו "לגוגל" אלא תכתבו לגולש האקראי, האם הוא יבין מה התכוונתם?

בסופו של יום, הכל תלוי בגולש ולא במתכנת שיושב מאחורי מסך ומנסה לחבר קוד שגוגל יבין יותר טוב, גוגל אמרו בצורה הכי ברורה שיש, להתקדם בגוגל תלוי ב-3 פרמטרים עיקריים:

  1. תוכן
  2. קישורים
  3. חווית המשתמש

אם נדע לכבד את כל הפרמטרים הנ"ל, רוב הסיכויים שהדברים האחרים, פחות יקבלו תשומת לב, להגיד לכם ש"בטוח" זה יספיק? ממש לא, הרבה מאוד ממה שעושים אנשי SEO זה הימורים ש"הפעם זה יעבוד ככה", אבל אם תעשו את זה נכון, מכוון לגולשים ולא לגוגל מלכתחילה, זה יעבוד. בוודאות.

שיתוף ב facebook
Facebook
שיתוף ב twitter
Twitter
שיתוף ב whatsapp
WhatsApp
שיתוף ב email
Email
שיתוף ב linkedin
LinkedIn
שמוליק דורינבאום

שמוליק דורינבאום

שמוליק דורינבאום, מייסד ובעלים של Highver. בעלים של סוכנות קידום אתרים מצליחה ואחראי על כמה מהאתרים הגדולים בישראל לקידום בגוגל (הום סנטר, אונ' חיפה, מוצצים, Wobi ועוד)
השארת תגובה

רוצה להירשם ל-30 יום חינם למערכת ולקבל תבניות משימות מוכנות לקידום כל סוגי האתרים?