איך לעבוד מהבית? חברת SEO שעברה כולה לעבוד מהבית, למה? ואיך עושים זאת נכון?

maxresdefault

תגידו, כמה מכם באמת עובדים מהבית? וכמה מכם באמת עושים את זה נכון?

אני עברתי לעבוד מהבית. אני הוצאתי חברה שלמה של עשרה עובדים, ועברנו כולנו לעבוד מהבית, עוד לפני זמני הקורונה. (למי שלא מכיר אותי או את הפעילות שלי, מוזמן להסתכל באתר הראשי שלי)

מוזמנים לראות את הסרטון המלא עם ההסברים, קישורים וכמובן צילומי מסך ברורים. או, להמשיך לגלול 🙂

החלטתי שאנחנו מתחילים לעשות את החיסכון האולטימטיבי עבור גם העובדים, גם עבורנו. נמאס לי כבר לשמוע עובדים שאומרים: "כמה זמן לוקח לי להגיע לפה" ו"יואו, אני לא יכול להגיע כי…" כל אחד יש לו את הסיבות שלו, ואוטו פתאום התקלקל ומלא דברים שקורים, אז יש מלא דברים ששמתי לב שעוזרים לנו להתמקד בזה הרבה יותר טוב.

לצורך העניין, שני דברים מאוד מאוד חשובים:

1. זה חסכוני מן הסתם, בכסף.

זאת אומרת, אחרי הכול אנחנו חוסכים הרבה מאוד כסף כשאנחנו לא עובדים במשרד ואנחנו לא מנסים לתת את השופוני הזה. אם אתם לא עורך דין שצריך לבוא ולהראות לו איזה משרד מפואר, אין שום סיבה שתעבדו במשרד. זה מה שאני חושב לפחות. גם כשמדובר על 30, ו-50 ו-200 עובדים, אפשר לנהל אותם מהבית. בתקופת הקורונה, כולם גילו כמה עדיין אפשר לנהל עובדים, גם כשזה 1,000 עובדים וגם 3,000 עובדים. תשאלו את שופיפיי והרבה מאוד חברות אחרות שעשו את זה מדהים השנה, בזמן הקורונה. אז קודם כול, מן הסתם זה חסכוני בכסף. אני יכול להגיד לכם בצורה הכי… חד וחלק, כשאני יצאתי מהמשרד, חסכתי 30,000 ש"ח כל חודש רק מזה שאין לנו יותר את המשרד, ואין לנו יותר את העמדות, ותיקונים, ומכולת וכל הדברים האפשריים, וניקיון, ומה שזה לא אומר מסביב.

2. מן הסתם, משהו שאולי לא שמתם לב, זה עניין של חסכוני בזמן.

כי היום אני מצליח לחסוך הרבה מאוד זמן כשאני לא כל הזמן בחוץ, בלצאת לאוטו ולנסוע ולעמוד בפקקים, ורגע, אני צריך להתלבש, ולהתארגן, ולהתקלח ולצאת. אני יכול פשוט להתקלח, להתארגן, לשים עליי מכנסיים קצרים וחולצה ואני יכול לעלות למשרד שלי ולעבוד בשקט, או כמו שאתם רואים, גם לעבוד מבחוץ. אני מאוד מאוד אוהב את זה. אז לגמרי חסכוני בזמן.

עכשיו, מעבר לזה, בואו נדבר רגע על איך עושים את זה נכון.

כי אני חושב שאחת הבעיות הכי קריטיות, היא שאנשים, כשהם בתוך הבית, הם לא יודעים באמת איך לעשות את זה. זאת אומרת, איך… ממה אני מתחיל?

אז, מעבר לזה שאני אומר, קודם כול, אתם צריכים פינת עבודה.

אל תעבדו "על הדרך" בסלון, אלא אם כן זה בחוץ שאפשר לעבוד ואתם מנותקים מדברים, זה מעולה, אבל תעבדו בחדר שיש בו חלון, כי זה בטוח צריך. במיוחד אם אתם רוצים לדעת מה השעה ומה קורה בחוץ, אבל תעבדו במקום שאתם יודעים שהוא נטו מוקדש לזה. גם אם אין לכם עכשיו חדר במיוחד לזה, אתם תמיד יכולים לעשות, באחד החדרים, אפילו של הילדים, לעשות עמדה שאתם יכולים להיות עם מחשב ולשבת לעבוד שם. כשאני חיפשתי דירה, אני חיפשתי מן הסתם, דירה עם חצר, כי זו מחלה שלי, מי שמכיר אותי כבר הרבה מאוד שנים, וכמובן חדר שאני יכול לקרוא לו חדר עבודה, בכל מקרה. זאת אומרת, גם מי שלא עובד מהבית צריך חדר עבודה לדעתי, כי אם הוא צריך לעשות משהו, זה לא רק לפתוח לפטופ ולעשות את זה, אלא זה לדעת שיש חדר ייעודי לזה. זה גם עוזר לכם בשבת לפעמים להתנתק מכל הדברים האחרים ולהגיד: אני לא נכנס לחדר עבודה בשישי-שבת.

אז קודם כול, שלושה טיפים ממש ממש זריזים על איך אני עובד מהבית.

1. שימו לעצמכם מוזיקה, אבל שימו לב, אל תשימו לכם מוזיקה שאתם מכירים.

אני יודעת שזה נשמע קצת מוזר. אל תשימו לעצמכם מוזיקה שאתם רגילים לשמוע. את המילים שאתם מכירים ואתם מתחילים לזמזם את המילים, כי זה זורק לכם את המוח למקומות אחרים. זורק אתכם לזכרונות. זורק אתכם לדברים שאתם… זה הצד שאתם לא רוצים להפעיל במוח. לא כשאתם עובדים.

אז יש שני סוגים של מוזיקה שאני מאוד מאוד אוהב:

אחד, Lofi. כל אחד קורא לזה אחרת. Lofi Music זה הדבר הזה שאתם שומעים עכשיו. חולה על המוזיקה הזאת. המוזיקה הזאת, היא בעיקר נועדה, זה נקרא בעצם Low-fidelity, אבל בגדול, זה פשוט מוזיקה שהיא קצת קרובה להיפ-הופ, קצת קרובה לצ'יל, לצ'ילאאוט. מי שיודע, אני גם מוזיקאי, אז הרבה דברים כאלה גם יצרתי בעצמי ברוב הזמן, כדי שיהיה לי יותר נוח לעבוד, אבל יש פלייליסטים שלמים היום באפל מיוזיק, בספוטיפיי, ביוטיוב, שפשוט אפשר לשים פליי וזה רץ במשך שעות, וזה אדיר. זה נעים לשמוע, כמו שאתם שמים לב, וזה באמת גורם לכם להתמקד בעבודה. (זה הפלייליסט האהוב עליי)

המוזיקה השנייה שאני הכרתי גם לא מזמן, דרך חבר יקר, (דימה קגן למי שמכיר), שנקראת Binaural Beats. 

Binaural Beats זה סרט אחר לגמרי, כי זו לא מוזיקה שבפעם הראשונה שתשמעו אולי תתאהבו בזה כמו Lofi, אבל אתם… ברגע שתשמעו את זה, ברמה מדעית, מחקרית, זה מפקס את המוח והרבה יותר קל לעבוד ככה. כן. מדעי לחלוטין.

אז על המדעי, או על הנעים, תלכו על זה איך שאתם רוצים. אני הולך על ה-Lofi.

2. יש משפט ששמעתי שאני מאוד מאוד אוהב: אם אתה לא יכול למדוד את זה, אתה לא יכול לשפר את זה. שזה בעצם מה שאומר, דבר שאני אוהב לעבוד איתו, משהו שנקרא, כלי שנקרא Toggl, מי שלא מכיר, אין לי שום אפיליאציה, זו לא איזו תוכנית שותפים לזה.

כלי אדיר שנקרא Toggl, שכל לקוח שאני מתחיל לעבוד עליו, באותו רגע אני שם פליי. וזה בעצם טיימר, אבל זה טיימר חכם, כי אז בסוף החודש הוא מראה לכם כמה זמן עבדתם על לקוח, או על פרויקט מסוים. עכשיו, עד שלא תשימו באמת את הטיימר, אתם לא תקלטו כמה באמת אתם עושים בשביל הלקוח, או בצורה הגרועה יותר, אתם לא תקלטו כמה הלקוח הזה פשוט לא רווחי. כי אם אני לוקח ללקוח 2,500 ש"ח, 3,000 ש"ח, ובסוף עבדתי עליו 30 שעות החודש, זה לא רווחי. לקבל 100 ש"ח, 150 ש"ח לשעה בפרויקטים כאלה גדולים, לפעמים זה פשוט לא נכון. כי אתם אף פעם לא תצליחו לפרוץ את תקרת הזכוכית, ואף פעם לא תעברו את ה… לא יודע מה, את ה-15, 20 אלף ש"ח הראשונים בחודש. אני לא יודע אם אתם כבר שם, אבל אם כן, זה כאילו המקום שאתם צריכים לדעת לפרוץ אותו ולא להישאר שם.

3. הדבר השלישי, זה משהו שמי שלא מכיר, יש לי סרטון שלם על זה פעם שעשיתי בוובינר ב-Semrush שהזמינו אותי, לעשות על בעצם איך באמת, כשיש משימות, מה עושים איתן.

אז יש את הדבר הפשוט שכולם מכירים, לדעתי, Focus Funnel, שנקרא אלימינציה, אוטומציה או האצלציה. האצלציה זו מילה שאני המצאתי, אני פשוט אוהב את זה. (זה נקרא באנגלית Delegation כמובן)

אבל באמת, אם אתם בטוחים שאפשר לעשות את זה, אתם אומרים אוקיי, האם אפשר להעיף את זה, האם זו כבר משימה שהיא לא רלוונטית, אני אעיף אותה, זו האלימינציה.

האוטומציה זה אם אני יכול, האם יש כלי מסוים שיכול לגרום למשימה הזאת ספציפית לעבוד מהר יותר. עכשיו, לא לכל משימה באמת אפשר לעשות אוטומציה, ואני גם לא ממליץ על כל דבר. אוטומציה לא אמורה לעשות את העבודה במקומכם, היא פשוט אמורה לקצר את שעות העבודה. אז אם יש אוטומציה, תוציאו את זה החוצה. מזאפייר מן הסתם, ועד לדברים פשוטים כמו Screaming Frog (מוזמנים לקרוא עוד אודות הכלי באתר הישראלי שנפתח עבורו) שפשוט יעשה לכם סריקה על העמודים ויבדוק לכם דברים.

והדבר האחרון, האצלציה. האם יש אנשים אחרים שיכולים לעשות את זה ואני אוכל לשלם להם על זה, זה יקצר לי את שעות העבודה מן הסתם, בצורה חד משמעית, אבל זה גם יצליח להיות עדיין חסכוני בכסף, כי גם כשאני מוציא על זה כסף, אני אגיד: אני עדיין הצלחתי לעבוד את כמות השעות שרציתי ועדיין להיות רווחי.

לצורך העניין, יש לי כמה לקוחות שאת הפרויקטים שלהם, הם יודעים שיש לי פרילאנסרים בחוץ שעושים את "העבודה השחורה", נקרא לזה. הפניות 301 בכמויות מסחריות, ודברים שהם הרבה יותר גדולים.
אם יש לכם שאלות, הערות, שיימינג למיניהם שאתם רוצים לעשות, דברו איתי. אני זמין. אתם יודעים את זה.

Facebook
Twitter
WhatsApp
Email
LinkedIn
שמוליק דורינבאום

שמוליק דורינבאום

שמוליק דורינבאום, מייסד ובעלים של Highver. בעלים של סוכנות קידום אתרים מצליחה ואחראי על כמה מהאתרים הגדולים בישראל לקידום בגוגל (הום סנטר, אונ' חיפה, מוצצים, Wobi ועוד)
השארת תגובה

רוצה להירשם בחינם למערכת ולקבל תבניות משימות מוכנות לקידום כל סוגי האתרים?