פרק 3 – איפיון התוכן והכוונת ההדיוט לכתיבה

EP-3

אם יש משהו שהבנתי בכל פעם שאני בונה אתר באנגלית, זה שכותבי תוכן יש במיליונים בחוץ, כל אחד יהיר יותר מהשני והכי מעצבן, אף אחד לא באמת מודע לעצמו.

אני כבר אתחיל בספוילר: החלפתי כותב אחרי העמודים הראשונים והיום אני באמת עובד אך ורק עם ranking-articles.com (אין לי שום אפיליאציה איתם, אני לא בונה עליכם על ה-10,000$ בחודש 😉 זה באמת נטו מהערכה על כל השירות והתוכן שלהם, SO FAR).

אז כדי שתבינו שלא משנה מה עשיתי – החלטתי שאני זה שיכתיב את הטון, החלטתי שאני מסדר להם כמו לאידיוט שלא מכיר בכלל SEO או POS ופשוט יודע לחקור ולכתוב באנגלית את התוכן שאני מבקש, או במילים אחרות – להדיוט.

אז בתור התחלה, פניתי למישהו שכבר יש לו ניסיון בכתיבת מדריכים לאינטרנט, כי אחרי הכל, לא באמת מספיק לנו מישהו שיודע אנגלית, אלא מישהו שמבין את החשיבות של מקוריות, רפרנסים ואפילו, מכיר את הכלי Copyscape.com.

אז יצרתי תבנית (לא שלי מ-0, אני לקחתי לא מעט קורסים בחיים שלי לכתיבת תוכן וכד' כדי להגיע למצב שיש לי את התבנית האולטימטיבית לבניית תוכן באתר שלי אחרי לא מעט שינויים, עריכות והתאמות לתחומי האפיליאציה שלי, שאגב כמובן יש את זה בקורס האונליין שלי בעריכה מלאה לשירות התלמידים)

📃 לקובץ התבנית לאפיון התוכן (לרשומים לבלוג בלבד)

מי שירצה גישה לתבנית כמובן, כמו שאמרתי, מוזמן להירשם לניוזלטר של הקייס סטאדי ויקבל גישה לקובץ ה-DOC שבגוגל דרייב אצלי. מי שכבר רשום לבלוג, יש לו גישה לקישור הנ"ל אוטו', כמו כל שבוע שאני מעדכן את הגישות. 

(*כמו קובץ הגאנט המלא לקייס סטאדי, במידה ועוד לא נרשמתם מה-200 הראשונים שכבר קיבלו גישה)

ממה התבנית הזו מורכבת? בעיקר מהרעיון של היכרות עם המוצר, עם התחום וכמובן, עם הדבר שכולם כל כך אוהבים בתחום הזה: PROS / CONS, משמע, יתרונות וחסרונות של המוצרים.

למי שלא רוצה להירשם, לעקוב ולראות את התבנית, אלו הדברים המהותיים שכתבתי (תרגמתי לעברית שיהיה קל לקוראים כאן כמובן, אבל המסמך המקורי באנגלית.

אז קודם כל:

6 החוקים החשובים ביותר בכתיבת תוכן לסקירות:

  1. בלי שפה מכירתית של "קנו אותי עכשיו!"
  2. בלי שפה מקצועית מדי
  3. בלי מריחות והוספת מילים לא הכרחיות
  4. בלי שכפולי תוכן מאתרים אחרים (דה) – להשראה בלבד
  5. בלי שיפוטיות לערך הסקירה (אל תחליט מה טוב ומה לא ובטח אל תחליט כמה ערך יש למוצר הזה)
  6. והכי חשוב: בלי בולשיט (שזה די הכל ביחד, לא סחור סחור, לא להגיד מילים לא נכונות, לא לספר מעשיות ובטח שלא פייק ניוז)

הקובץ המלא – שללא ספק מלא בהנחיות כדי להבהיר חד משמעית מה אני רוצה, אם תשאלו כל כותב תוכן, זה פלאים עבורם, הם בדרך כלל אוהבים כמה שיותר הנחיות, כי זה פשוט מונע הרבה מאוד "פינג פונג" מאוחר יותר.

מבנה הסקירה

  • חלק 1: הכרה, תבין מה הגולשים מחפשים (לא לשכוח מילת המפתח)
  • חלק 2: דברים שצריך לדעת לפני שרוכשים את המוצר, בעיקר להכיר את הבעיה שהביאה את הגולש לקרוא את זה
  • חלק 3: "וולקאם" למוצר, תיאור קצר על המוצר ולמה הוא טוב במיוחד
  • חלק 4: הפיצ'רים והיתרונות המובהקים שלו, חשוב: לא להכיל את כוווולם
  • חלק 5: אלטרנטיבות למוצר
  • חלק 6: סיכום (החלקים החשובים)

קבלו שוס של בחור אופטימי

שלחתי לו את הרעיונות לתכנים ואז קיבלתי חזרה תכנים שלא קרובים אפילו להיות משהו שאני יכול לעבוד איתם, אז ישבתי על זה טוב טוב טוב טוב ואז יצרתי (יחד כמובן עם כל ההנחיות שאני מכיר מכל מיני קורסים ישנים וכו') את התבנית הזו וסידרתי אותה בהתאם לסוג האתר, והופ, שלחתי לו ואפילו ביקשתי "תתייחס לזה גם למאמרים הקודמים, אני חייב תיקון ממך, זה לא טוב"

מתוך השיחה שלי עם כותב התוכן ב-UpWork

אז שלחתי את הקובץ המלא למר כותב UPWORK, חייב להגיד לכם הוא מילא את רוב דרישותיי, לדעתי הוא פשוט נח באמצע ההנחיות כי יש דברים שהיו חסרים לי, אבל אני מחכה לראות אם זה יתפוס מיקומים כלשהם, ואז זה אומר שזה נכתב טוב יחסית, אבל כמובן שללא ספק ארחיב בכל אחד מהם בהמשך, וכמובן, גם ברמה העיצובית. לא רק ברמת התוכן בלבד. זה חשוב לא פחות!

אז אחרי שהוא שלח לי חזרה כמו שביקשתי, התחלתי להעלות את התכנים. אבל פה, וזה נושא מאוד חשוב, צריך להבין את ההבדלים בין פוסט לבין עמוד בוורדפרס.

הרבה מאוד נופלים בזה, ובשביל להבין למה? צריך סיפור קצר:

תלמידה מקורס האונליין, החליטה שהיא לא רוצה לבנות אתר בעצמה ושפשוט יבנו לה כי אין לה זמן לזה וכו' וכו', אז ביקשה ממני מישהו לבנות לה אתר, אז אני כמובן ממליץ תמיד על יונית רון קרופרו שעשתה לי המון עבודות (חברת יולי למי שמכיר) וללקוחות שלי ואין לנו אפילו עמלות תיווך וכו', אני פשוט מאוד אוהב את העבודות שלה. אבל אז התלמידה הזו, שולחת לי הודעה "שמע, בהצעת מחיר שלה כתוב דברים שכתוב גם אצל חבר של חבר של בעלי וזה אותם דברים (גלריות, סוגי עמודים, יצירת קשר וכו') אבל הוא רוצה 500 שח, אתה מוכן להסביר לי מה אני מפספסת?"

וכאן בדיוק המון בעלי עסקים נופלים, כי כווווולם יודעים היום לבנות אתר בוורדפרס, אבל מי מבין באמת:

  • את החשיבות של URL'ים? את החשיבות של פוסטים ועמודים?
  • מתי מאנדקסים עמודים ומתי משחררים אותם לאוויר?
  • מי בכלל יודע מה זה Noindex בזמן הנכון??
  • זמני טעינה והתאמת תמונות למובייל?
  • אבטחת HTTPS?

אני מנסה להתעלם מקישורים פנימיים כרגע או מהיררכיה, אבל בוא נדבר על הדבר שלשמו התכנסנו:

עמודים בוורדפרס אמורים להיות אך ורק עבור עמודים שהם סטטיים, עמודים שהם לא ישתנו גם בעוד 40 שנה, (יחסית) כמו עמודי "אודות" או "צרו קשר" בעוד שפוסטים בוורדפרס אמורים להיות משהו מאוד אקטואלי ודינמי, דברים שיכולים מחר להיות שונים בתכלית שלהם. 

וכאן תפקידו של איש ה-SEO לבדוק, כמה מהמתחרים שלכם עולים על ביטויי המפתח שלכם עם עמודים סטטיים פשוטים? עמודי מוצר אולי? וכמה מהם מופיעים עם פוסט? תאריך וכו' כדי להראות אקטואליות? 

אז עשיתי מחקר קצר וראיתי שכל מה שקשור לסקירות מוצרים – זה עמודים דינמיים, בעוד שכל מה שקשור ל"10 המוצרים הטובים ביותר ל…" זה 95% פוסטים. כי זה בסופו של דבר יכול להשתנות או להיות לא אקטואלי בעוד שנה אפילו מהיום בלבד.

(מוזמנים להיכנס לאתר שוב ולראות את ההבדלים בעצמכם)

ובינתיים, משהו שתדעו, התחלתי להשיג קישורים. להגיד לכם שהם מדהימים? ממש לא, אבל אני רוצה להתחיל להזרים את גוגל גם ממקורות חיצוניים ולא רק מקישורים פנימיים שכבר התחלתי לעשות כמובן. (ובעיקר? כרגע באנקורים מדויקים כדי שיכיר את הביטויים החשובים לי במיוחד, אחכ נתחיל לגוון 🙂  )

הידעתם? ברוב המקרים, אם אתם אתר ללא מטרות רווח (כביכול) אתם יכולים לקבל קישור מויקיפדיה מבלי לפחד שיוציאו אתכם משם, 

  • אז קודם כל, קישור מויקיפדיה (למטה בקישורים החיצוניים)
  • אתר / מגזין טכני עם טראפיק ומיקומים משלו, DR 38 (הקישור)
  • אתר 3, קישור שפחות אני אוהב, כי הוא "מה שיש – זה מה שיש", כלומר, שילמתי 100$ על קישור מאתר רלוונטי אבל לא יודעים מאיפה, לקח יותר מחודש ובסוף, הקישור הגיע מעמוד עם עוד 3 קישורים יוצאים, כנראה שלא אזמין יותר מהמקור הספציפי הזה לצערי. לא אוהב הפתעות. (במיוחד שהקישור הנוסף שקיבלתי, כבר לא קיים יותר. אעדכן. 🙁  )

רוצים להתעדכן מהבלוג של Highver?

רוצים לדעת עוד על הקייס סטאדי? הירשמו לעדכונים מהבלוג ותקבלו מייל לפני כל מקום אחר בו זה יתפרסם. שלא תפספסו צעד בתהליך, אחרי הכל, כל צעד – קובע את העתיד, לטוב או לבזבוז זמן.

מיקומים עדכניים לזמן הפוסט:

מיקומים

מה מחכה לי הלאה?

לא רק לי כמובן, גם לכם בעיקר. זה נושא בניית הקישורים הנוספים, התכנים הנוספים שאני אוסיף לאתר וכמובן, החלקים המשפטיים שאני צריך להתחיל להוסיף (עמודי "תנאי שימוש" ו"דיסקליימרים") כי אחרי הכל, ברגע שאני אתחיל לקבל כסף על הפניות שם, אני עומד בסכנה גדולה מול הטרולים של האינטרנט. 

אז תירשמו לבלוג, תשתפו חברים ואויבים (גם הם צריכים ללמוד משהו) ואני מבטיח שאני אשתף כמה שאני יכול עד לרגע שארוויח את השקל הראשון שלי. (ובפרק הבא, אראה גם קצת מההוצאות שלי עד כה שהגיעו כבר ל-1000$ כמעט על התוכן ועל הקישורים).

Facebook
Twitter
WhatsApp
Email
LinkedIn
תמונה של שמוליק דורינבאום

שמוליק דורינבאום

שמוליק דורינבאום, מייסד ובעלים של Highver. בעלים של סוכנות קידום אתרים מצליחה ואחראי על כמה מהאתרים הגדולים בישראל לקידום בגוגל (הום סנטר, אונ' חיפה, מוצצים, Wobi ועוד)
4 תגובות
  1. לני הגב

    תודה שמוליק. ממש 10!

  2. יגאל הגב

    מרתק מאוד שמוליק. תודה על השיתוף!

  3. אריאל הגב

    מדריך מצוין!!
    הייתי שמח לשמוע מהיכן אתה מוצא ספקים לקישורים שלך?
    לדעתי זה חלק סופר חשוב שייתכן והרבה מקדמי אתרים שרוצים לחדור לשוק של ארצת הברית לא יודעים כ"כ מהיכן להתחיל

    • שמוליק דורינבאום הגב

      קודם כל תודה רבה, אני אולי אפרסם בהמשך את הדרכים בהן אני משיג קישורים. כרגע, הקייס סטאדי הזה הוא בעיקר לבניית נכס דיגיטלי והמטרות שאליהן אני מכוון, לדרך הספציפית שעשיתי כל דבר שלא מוסבר, כנראה תצטרכו לדבר איתי בפרטי או בקורס 😉

השארת תגובה

רוצה להירשם בחינם למערכת ולקבל תבניות משימות מוכנות לקידום כל סוגי האתרים?