את כל הפרק הזה אני אתחיל במשפט גאוני שנשמע כמו קלישאה מהלכת (במיוחד שקיבלתי את המשפט הזה בווטסאפ מאבא שלי) ועדיין, משפט מושלם שגרם לי להאט ולעשות הכל נכון.
"צעירים אולי טובים בלרוץ מהר אבל מבוגרים יודעים את הכיוון"
וזה בדיוק מה שגרם לי לחשוב רגע על כל מה שאני עושה, ובכלל, זה כלל מאוד נכון לכל אתר שאני מקדם אבל כאן, חשבתי לעצמי, מה הדבר החשוב ביותר לקידום ב-US שלא תמיד תקף על ישראל?
אז כמו תמיד, אני אוהב להתייעץ עם חברים וקולגות, אז הלכתי על השילוב המנצח כאן.
לירז פוסטן, האחת והיחידה, חברה טובה וקולגה אלופה, מומחית קידום אתרים ושיוווק שותפים בינ״ל, אמרה לי את זה:
מה שחשוב לזכור כשבונים אתר אפיליאציה שמיועד לקהל בארה״ב או בחו״ל, זה שיש רגולציות מסוימות שחלות עליך. בשונה מישראל, אי אפשר פשוט להמליץ על מוצרים או שירותים ולשים לינק אפיליאייט ללא גילוי נאות. לפי החוקים (הנוקשים מאוד יש לציין), הדיסקליימר צריך להיות ברור, ובכל דף שבו יש לינקים ממומנים. הקורא לא צריך לחפש את זה, או לגלול עבור זה, או להקליק על זה איזה פופאפ/כפתור. מבאס מאוד, ומן הסתם יכול לחבל ביחסי המרה... אבל זה החוק... החלטתם לא להתייחס לזה? אתם חשופים לטרולים עקשניים, שכל מטרתם בחיים זה למצוא אתרים שכאלה ולתבוע להם את העסק באלפי דולרים (ועוד במדינה אחרת- תהנו מהטירטור). זה סיכון מיותר, ויש להישמע לחוקים היבשים.יש ניסוחים מאוד מעניינים שאפשר לקחת מהם השראה ולעשות לימונדה מהלימון. אותם ניסוחים יכולים דווקא להכפיל מכירות- תשקיעו בזה זמן ומחשבה, זה יכול אפילו להשתלם.
לירז פוסטן
אז אחרי כמובן עצת המומחית והבנה שבסופו של דבר, קידום ב-US ולעשות מזה "כסף", זה ריסקי, כי באותה מידה שתרצו להרוויח כסף, תוכלו בקלות יתרה גם להפסיד כסף, ולא מעט, הרבה מאוד בגלל תביעה הכי קטנה שיכולה להפיל אתכם.
איך עשיתי את זה וכמה זה עלה?
כמו כל ילד טוב, חיפשתי אמריקאי (אנגלית שפת אם בעיקר) וחיפשתי מישהו שכבר עשה את זה בעבר וכמובן, יודע ומבין מה הבעיות הגדולות ביותר בתחום האפיליאציה.
לא אשקר לכם, זה לא הראשון שמצאתי אבל בהחלט הראשון שהזמנתי, כי אחרי כמה וכמה וכמה הודעות לאנשים אחרים, קלטתי שאנשים עם קופי-פסט בעוד שהבחור הזה שדיברתי איתו (שכמובן אצרף פה את הפרטים שלו כי מגיע לו), דיבר לעניין, שאל שאלות מכווינות נכונות וגם כשביקשתי לשלם לו יותר כדי לסיים עם זה יותר מהר, הסיבה העיקרית שלו לסרב לי הייתה כי הוא צריך לעבור על האתר שלי וגם על האתרים של החברות שאני מדבר עליהן באתר. (מוזמנים להציץ בעמוד עצמו)
- המחיר: 100 ש"ח (25$, ליתר דיוק)
- זמן עבודה: יומיים (33 שע' ליתר דיוק)
הבחור שכתב לי: לינק לפרופיל שלו ב-FIverr
דוגמא להתכתבות עם מישהו שעצבן אותי
רוצים להתעדכן מהקייס סטאדי
חשוב לדעת: בעקבות העומס בהרשמה לניוזלטר, הגישה לקבצי הפעילות תהיה אחת לשבוע ולא ברגע ההרשמה, בכל שבוע לפני שאני משחרר פרק חדש, אני נכנס לבקשות ולהרשמות של הניוזלטר ומאשר גישה לכל החדשים, לאלו שלא קיבלו – שידברו איתי באישי ואדאג לכך בהקדם: Shmulik@shmul.co.il
למה בקובץ הגאנט יש טאב שנקרא "מותגים"?
על מנת להתקדם בצורה בטוחה לקראת הכסף הראשון שאכניס מהאתר הזה, התחלתי לפנות לאתרים גדולים וקטנים בתחום ה-POS בשביל להבין, כמה ואם בכלל, הם מוכנים לשלם על פניות. אז אחרי קצת מחקרים מעמיקים באתר של רובם, אין להם תוכניות פתוחות לרווחה לעבוד איתם, אבל בהחלט אפשר ליצור איתם קשר ולקבל מענה ממוקד ושותפות ספציפית בכל מיני דרכים.
אז בקובץ אתם יכולים לראות את אלו שהתחלתי לדבר איתם, אני יכול להגיד לכם שעם אחת מהחברות אני כבר במגעים של "בוא נעשה שיחת זום עם הבעלים של החברה" מינימום אני מקים להם קמפיינים של מיליוני דולרים, אבל זה אמריקאים, הם יודעים את העבודה והם יודעים למה הם רוצים שיחות ופגישות (שאשכרה ניסו להזמין אותי לקפה, ממש שלחו לי זימון למייל לכתובת בלונדון, סירבתי בעדינות וכתבתי "זה ייצא לכם הקפה היקר ביותר בתולדות החברה שלכם אז עדיף שאשאר כאן ונעבור לזום")
בינתיים? מ-2 חברות קיבלתי חזרה תשובה שהם לא רואים שהאתר שלי שווה כרגע משום שאין לו טראפיק, אז מצד אחד אני מבסוט שהם ראו דבר כזה מבחינת כלים כנראה כמו similiar web או איזה ahrefs ובדקו אם יש משהו באתר הזה או שפשוט, לא ראו מספיק תוכן, מה שכמובן, גם הולך להשתנות ומשתנה כל הזמן.
תוכן חדש שהוספתי באתר
בלי קשר לכל המגעים עם החברות וכו', הוספתי 3 עמודים שכנראה בעזרת אתחיל להזרים טראפיק, אולי אפילו קצת בעזרת CPC בשביל להרגיש את הטעם של קהל היעד שלי והכוונות שלהם. רק שבמקום קישורי אפיליאציה, אשים קישור BIT.LY ואולי אפילו UTM'ים, כדי שהחברות עצמן, יראו כמה טראפיק אני מצליח להביא להם, עוד לא החלטתי, מה שבטוח – אנטר את מה שקורה שם כדי לדעת מי קהל היעד שלי ומה הוא אהב או לא אהב באתר שלי בהתאם.
בינתיים, משום שאלו עמודים באמת חשובים בכל הקשור לתחום ה-POS, העליתי את זה בתור קישורים מהירים מהפוטר כדי שיהיה אפשר להגיע אליהם מכל מקום וגם כמובן, חיזוקי קישורים פנימיים.
ועכשיו לגבי הגישה לקבצים:
חשוב לדעת: בעקבות העומס בהרשמה לניוזלטר, הגישה לקבצי הפעילות תהיה אחת לשבוע ולא ברגע ההרשמה, בכל שבוע לפני שאני משחרר פרק חדש, אני נכנס לבקשות ולהרשמות של הניוזלטר ומאשר גישה לכל החדשים, לאלו שלא קיבלו – שידברו איתי באישי ואדאג לכך בהקדם: Shmulik@shmul.co.il (מה שבטוח, לפני שתקבלו את המייל הראשון מהניוזלטר, תקבלו גישה לקבצים)
גישה לקבצים שוב:
5 תגובות
תודה על השיתוף, נהנה מהתכנים. ממתין לפרקים הבאים כמו בסדרת טלוויזיה טובה!
מאמר מועיל ביותר, מה זה אבל המילה POS? פספסתי ולא היה רשום במאמר
תודה
היי עידן, במידה ולא שמת לב אז דיברתי על זה בפרק הראשון של הקייס סטאדי, POS זו מערכת קופה רושמת בענן (Point Of Sale). ממליץ לך לעבור שוב על הפרקים כדי לקבל תמונה בהירה יותר של הכל 🙂
ותודה!
היי שמוליק, אני לא מצליח לגשת לקבצים למרות שנרשמתי לבלוג, למערכת וגם שלחתי בקשה.
תודה
היי יגאל, אשמח אם תשלח לי למייל: Shmulik@shmul.co.il שאדע בדיוק מה מדובר. בנוסף אני מזכיר שמי שנרשם אחרי שחרור הפוסט עצמו, יקבל גישה רק לפני הפוסט הבא ולא במיידית. אני נותן גישה רק פעם בשבוע לכל מי שמתווסף לפרויקט כמה רגעים לפני הפוסט היוצא.