פרק 5 – טכני על משהו לא טכני (וכיבוש לונגטייל ב-2020)

E-5

גוגל כתבו ביום שלישי על הבנת חווית המשתמש למען דירוג טוב יותר בתוצאות, והם מדברים על הדרך שהם עשו החל מזמני הטעינה המהירים שהגולש מצפה לו ועד להתאמה למובייל, גוגל רוצים את מה שהגולש רוצה.

תחשבו על זה רגע ותבינו, גוגל רוצים לבדוק בצורה טכנית את הדבר הכי פחות טכני, את "איך הגולש מרגיש לגבי האתר שלי", עכשיו כמובן שהם מצליחים כי אחרי הכל, זה גוגל כן? סבבה אבל איך?

אז יש כמה דברים ראשונים שחשוב לדעת:

כבר ב-2018 עשו את המחקרים האלה בתוך גוגל ומצאו:

  • בין 1-3 שניות, ישנו 32% סיכוי לנטישה
  • בין 1-5 שניות, ישנו 90% סיכוי לנטישה
  • בין 1-6 שניות, ישנו 106% סיכוי לנטישה
  • ובין 1-10 שניות, ישנו 123% סיכוי לנטישה

(*למחקר המלא עם פילוחים לפי תחומים)

אתם מבינים מה זה אומר? זה אומר שכבר בעיטת הפתיחה שלנו לכל אתר חייב להיות בסדר גודל של שניה – שניה וחצי, פסיכי לא? אבל זה לא סתם למה גוגל עובדים על זה כל כך קשה (ולמה וויקס הפכו להיות כזה ביג לא-לא-לא-לא לקידום עם הנתונים האלה)

אז מהן התובנות שאנחנו צריכים להוציא מהנתונים של גוגל?

הכל מתחיל מהנושא (מהבלוג בעיקר של chrominium) כשפיתחו את הבנה של חווית המשתמש, החל מזמני הטעינה ועד לאבטחת האתר והמובייל (שרוצה ללמוד את הטכני עצמו, ממליץ מאוד ללמוד את זה בע"פ) הם בעצם הצליחו להוציא "מדע" אמיתי מה"חוויה", הם אומרים לנו כל הזמן, תסתכלו על האתר שלכם כמסע אחד ארוך.

למשל, אם הגולש שלכם הוא הולך רגל, והוא נתקל במדרכות לא נעימות ולא ישרות, או עובר דרך דלתות אוטומטית שלא קולטות אותו בדיוק וכשהן כן, אז הן נפתחות מאוד מאוד לאט, האדם הממוצע יכול להיכנס למצב סטרס אמיתי רק בגלל ה-"מסע" שלו (Journey, כי באנגלית זה נשמע יותר טוב).

שאלתי את השאלות שגוגל שואלים תחת בדיקות של מהירות וטעינה:

  • האם זה התפריט עלה בהצלחה? השרת הגיב?
  • האם זה שימושי? האם מספיק תוכן נטען בשביל שהגולש יוכל להתחיל אינטראקציה כלשהי?
  • האם זה שמיש? משמע, האם הגולש כבר יכול להשתמש באתר / בתוכן או שהעמוד עדיין "עסוק" בטעינה?
  • האם זה מהנה? (מילים של גוגל כן? לא שלי) משמע, האם אפשר לגלוש באתר בלי קפיצות או בעיות טכניות מציקות בשל טעינת האתר

בין כל הדברים האלה, כמובן שהתחלתי ליישם כמה שאפשר, ובעיקר:

  • ביטלתי תוספים שאני לא משתמש בהם
  • הוספתי קישור דרך Cloudflare (הערת צד חשובה: אם אתם עדיין משתמשים בUPRESS, ממליץ מאוד לעבור לקלאודפלייר, שם יש כפתור שמעלה את האתר שלכם בזמן פריצה)
  • הורדתי את כל התמונות למתחת ל-100KB

החשוב לעבוד עליו, אלו הנושאים הבאים:

  • LCP: כמה זמן לוקח לאתר שלכם להציג את רכיב התוכן הגדול ביותר הנראה באזור התצוגה (לקריאה מורחבת)
  • FID: הזמן שעובר מרגע האינטראקציה הראשונית של המשתמש עם הדף שלכם, כגון לחיצה על קישור או לחצן כלשהו בעמוד (לקריאה מורחבת)
  • CLS: מידת התזוזות בפריסת הדף במהלך הטעינה (לקריאה מורחבת)

מה נקרא מהיר? דרוש שיפור ואיטי? אלו המצבים לפיהם אתם מקבלים הודעות ב-GSC:

מתוך: Google Search Console Help

רוצים להתעדכן מהקייס סטאדי

חשוב לדעת: בעקבות העומס בהרשמה לניוזלטר, הגישה לקבצי הפעילות תהיה אחת לשבוע ולא ברגע ההרשמה, בכל שבוע לפני שאני משחרר פרק חדש, אני נכנס לבקשות ולהרשמות של הניוזלטר ומאשר גישה לכל החדשים, לאלו שלא קיבלו – שידברו איתי באישי ואדאג לכך בהקדם: Shmulik@shmul.co.il

ומה לגבי ביטויים נוספים לקידום?

כמה כבר מכם שאלו אותי "מה עם תכנים נוספים?" אז כמובן שאני מתכנן להוסיף עוד עשרות עמודים בחודשים הקרובים, אבל חשוב מאוד שתבינו משהו קודם כל, כדי לתפוס את הלונג-טיילים, לא תמיד צריך להוסיף תכנים חדשים, לפעמים פשוט צריך לבנות נכון את התכנים שלכם.

מי שראה כבר בלא מעט אתרים היום עם אלמנטור את ה"תוכן עניינים", אל תחשבו שמקדמי אתרים הוסיפו את זה כי "זה מגניב" אלא כי הם רוצים לתפוס ביטויי לונג טייל.

אני אתן לכם דוגמא מאתר אחר שלי דווקא בארץ, אתר בנושא משפט ודינים וכו', אבל בכל תחום בעולם המשפט, יש מיליון ביטויים קטנים, אז מה עושים?

עושים מדריכים ארוכים בנושאים המבוקשים ביותר ומקווים לתפוס מיקומים עם ביטויי הלונג-טייל, קחו לדוגמא את הביטוי "העברה ללא תמורה" עם 300 חיפושים בחודש, די תחרותי ומציק, אבל ביטויי נישה בנושא הספציפי, גם לא רעים בכלל, למשל "העברה ללא תמורה בין אחים" עם נפח חיפושים של 150 חיפושים בלבד.

שימו לב מה עשיתי בעמוד "העברה ללא תמורה" בתוכן העניינים:

ואז כל אחד מהביטויים שבכותרות של תוכן העניינים, עשוי להביא טראפיק משלו, לשם הדוגמא:

 

זה צילומסך מתוך עמוד ה-1 בתוצאות של "העברה ללא תמורה בין אחים", עכשיו מבינים על מה אני בונה גם בPossmartly?

יאללה, הולך להמשיך להשיג קישורים ואופטימיזציה נוספת, בינתיים ספוילר לשבוע הבא: בפרק של שבוע הבא אני בונה את הPBN המהיר והרווחי בעולם 😉

תזכרו: כל שיתוף עם חברים, תגובות בפוסטים עצמם ופרגון לפרויקט, גורם לי להמשיך ולשתף עוד ועוד דברים, גם את הדברים הקטנים ביותר. תודה על האהבה. 

שמול.

תזכורת לגבי הגישה לקבצים:

חשוב לדעת: בעקבות העומס בהרשמה לניוזלטר, הגישה לקבצי הפעילות תהיה אחת לשבוע ולא ברגע ההרשמה, בכל שבוע לפני שאני משחרר פרק חדש, אני נכנס לבקשות ולהרשמות של הניוזלטר ומאשר גישה לכל החדשים, לאלו שלא קיבלו – שידברו איתי באישי ואדאג לכך בהקדם: Shmulik@shmul.co.il (מה שבטוח, תקבלו גישה לקבצים לפני שתקבלו את המייל הראשון מהניוזלטר)

גישה לקבצים שוב:

עוד אין מה להסתכל על זה, אבל זו התחלה מעניינת להופיע כבר בפני 2300 איש, סוג של.. 🤷‍♂️
Facebook
Twitter
WhatsApp
Email
LinkedIn
שמוליק דורינבאום

שמוליק דורינבאום

שמוליק דורינבאום, מייסד ובעלים של Highver. בעלים של סוכנות קידום אתרים מצליחה ואחראי על כמה מהאתרים הגדולים בישראל לקידום בגוגל (הום סנטר, אונ' חיפה, מוצצים, Wobi ועוד)
2 תגובות
  1. רון הגב

    יא חביבי אלא אם הם נכנסים נוטשים נכנסים ואז שוב נוטשים, יש לך טעות בנתונים שרשמת… 😉

    • שמוליק דורינבאום הגב

      לא כל כך הבנתי על איזה חלק בדיוק הגבת את זה, אבל אם אתה מתכוון בכללי על חווית המשתמש, אז גוגל אמרו בעצמם, כל כניסה לאתר שלכם מתחיל עם שעון מסוים, ואז הכל תלוי מה קורה עם הגלישה (להבדיל מאנליטיקס שסופר רק ברמת חותמת זמן אחרונה) האם הגולש נשאר? האם המשיך? האם יצא מהעמוד וחזר לתוצאות? האם יצא מהעמוד אבל סגר לגמרי את החלון וכו'. אז "נכנסים-נוטשים-ושוב-נכנסים" זה צריך להיות מאוד ספציפי, אז מה הכוונה שלך?

השארת תגובה

רוצה להירשם בחינם למערכת ולקבל תבניות משימות מוכנות לקידום כל סוגי האתרים?