פרק 2 – הדומיין, המחקר וטיילור

E2

פרק 2 – יש דומיין, אחסון ואפילו מחקר, אבל זה כלום לעומת האסטרטגיה המתוכננת שלי

בדיוק הייתה לי שיחה היום עם חבר טוב (דימה קגן יזם גאון למי שמכיר) ודיברנו על פחדים של אנשים ורגעים שבהם אנחנו מרגישים "נההה זה גדול עליי, עד שאגיע לזה, תצא לי הנשמה", ועכשיו זה מצחיק אותי כי תחשבו על הלקוחות שלכם, (לאלו מכם שמקדמים אתרים למשל, או מפרסמים אותם איפשהו), איך הם מרגישים לפני שאתם מביאים להם את הצעת המחיר שלכם שכנראה מוגזמת ותקח מלא זמן עד שיחזירו את ההוצאה הזו? איך הם מגיבים לזה בדר"כ? אותו דבר נכון?

אז אני לא מפחד, או יותר נכון (או דפוק), אין לי אלוהים בקטע הזה, לטוב ולרע, כי רק אלוהים באמת יודע כמה פרויקטים החלטתי שאני עושה ואחרי חצי שנה קלטתי שאין בזה שקל, או יותר גרוע, יש בזה כסף וכסף רע (כמו בתקופת האופציות הבינאריות כשהבנו שזה די בעייתי ואף על גבול הלא-חוקי).

בוא נחזור קצת לטיימליין, מה עשיתי כבר?

  • ביצעתי מחקר מילות מפתח
  • ביצעתי מחקר מתחרים קטן
  • קניתי דומיין (וו הו!)
  • קניתי אחסון
  • כתבתי תוכן (ז"א מישהו אחר, אבל אני שילמתי כמובן)

רגע, לפני שאתם ממשיכים לקרוא, קחו כמה כללים שרשמתי לעצמי מראש שהפנו אותי לכל המהלך הזה:

  1. אל תחשוב כמו חברת POS
  2. אל תחפש מה שהיית מחפש לחברת POS
  3. אל תנסה לעשות מהלכים שיווקים של חברות POS
  4. ובטח שלא תנסה להתקדם בגוגל כמו מותג של POS, אלא כמבקר

אז בוא נראה איך הצעדים נראו בפועל

1. ביצעתי מחקר מילות מפתח, חיפשתי כל מה שקשור לPOS אבל בעיקר, מנקודת המבט של הגולש ממחלקות הכספים וכד' שבעצם מחפשים את זה בגוגל, אני לא מחפש לפתור להם בעיות (כמו ראיית החברות POS עצמן) אלא אני מחפש לעזור לו לבחור בין כל ההיצע המטורף שיש היום בעולם.

? מילה לקוראים/עוקבים

רוצים לראות את המחקר המלא? הוספתי צילומסך כמו שאתם רואים למעלה, רוצים את המחקר ולקובץ הגאנט המלא של הקייס סטאדי? הירשמו לבלוג וקבלו את הגישה. למי שרשום בבלוג – יכול לבקש גישה ויקבל, כל שבוע לאחר מכן, זה יתעדכן אוטו', משמע, אם תצאו מהבלוג, תצאו גם מהקובץ מן הסתם. כרגע, כל מי שרשום בבלוג – קיבל גישה לפי המייל שרשום בבלוג אוטו', אם יש לכם מייל אחר שתרצו – תירשמו איתו לבלוג. בהמשך? תקבלו גם גישה לאנליטיקס, Search Console ואכן, גם לחשבון המלא של הפרויקט ב-Highver. לינק לקובץ המלא: https://bit.ly/possmartly-keyword-research

2. הדומיין? רציתי ללכת על בטוח מבחינת השם שלו, אז כמובן שהדומיין חדש לחלוטין ואין לו וותק כמובטח ויותר מזה, רציתי להראות לגולש שהוא בסך הכל מגיע למקום של עזרה בלבד.

אני מבקש דראמ רוללללללל – https://possmartly.com. בום.

3. התוכן שאתם רואים באתר, איך בדיוק הוא הופיע לשם?

התוכן לאתר – תודות ל-Upwork (כרגע)

כמו שאפשר לראות בטבלת הביטויים במחקר, כל ביטוי שהחלטתי שאני רוצה לקדם, מן הסתם, החלטתי שאני צריך עמוד ייעודי עבורו. ולכן, אפשר לראות אפשרויות ליד כל ביטוי:

  • לא הוקצה – עדיין לא עשיתי כלום לגבי התוכן
  • הוקצה – שלחתי את זה לכותב תוכן
  • באוויר – אם אתם לא יודעים מה זה אומר אני לא רוצה אתכם בבלוג שלי 😐

אז מה הכוונה "אל תחשוב כמו חברת POS"

זה בדיוק העניין של כיוון התוכן שהייתי רוצה לאתר, ובדיוק הכיוון של מה הייתי רוצה להוציא מהגולשים, האם רוצה להוציא מהם "רכשו עכשיו?" או "בדקו עכשיו"?

לצורך העניין, תסתכלו על המחקר שעשיתי (ב-Highver כמובן)

ולאחר שחיפשתי בצורה כללית את המילים POS ואת ה POS Systems, הבנתי שאני צריך להתמקד בעיקר, בכל הקשור ל"Best of…" כי אלו בדיוק הדברים שאני יכול למכור כחזון לקהל הפוטנציאלי, ובטח שלא "בואו לקנות ממני POS", למרות שיכלתי כמובן, אבל בטח לא הייתי אמין כמו אחד שפשוט עושה השוואות כל ערוץ יוטיוב שיודע יופי להרוויח את העמלה שלו בשקט לאחר ההשוואות וה-UNBOXING.

אז החלטתי לסנן רק את המילים best מתוך הרשימה שלי וכמו שאתם רואים, ירדתי ל-60 ביטויים מאוד ממוקדים, ששוב, לא יעזרו לחברת POS, אלא רק לאתר כמוני ש"מבקר" חברות POS אחרות. חשוב מאוד.

והופ, דוגמא לתוכן בהתאם למחקר של Best..

הטיפ החשוב ביותר בכתיבת תוכן לאתרי מוצרים / מערכות

אל תחפשו את הכותב הטוב ביותר, חפשו את הכותב הכי ממושמע, לא בקטע של "שליט" אלא בקטע של "מבין אתכם" ולא בקטע של "עזוב אותך, אני יודע מה אתה צריך". חשוב מאוד לתת הנחיות ברורות מראש לפני שאתם נותנים להם מעוף, אם אתם רוצים שזה יעבוד – תנחו. (מוזמנים לקרוא עוד אודות תוכן ו-SEO כאן)

*קובץ ההנחיות שלי יהיה נגיש עבורכם בפרק הבא, פרק שלם כנראה שידבר על תוכן ואיך מחלקים אותו נכון באתר ולמה החלטתי על כל החלוקה הזו בגדול. פרק שמגדיר הרבה מאוד מהעתיד של האתר הזה (שוב מזכיר לכם, לאלו שנרשמו לבלוג כמובן) במיוחד, שהחל מהפרק הבא, אני משתמש בכותבי תוכן חדשים, יותר "נייטיב אמריקן", תודות ל https://ranking-articles.com/ שעושים עבודה מעולה עם שאר אתרי הנכסים שלי בחו"ל, פשוט רציתי לתת את ההזדמנות גם לנשלטים ב-Upwork, לא שאני לא מרוצה מהם – כמו שאני מעדיף לעבוד במתכונת מסודרת ולא לקבל כל דקה וחצי מייל של "נו? ממשיכים לעבוד?". וואו כמה הם מציקים מ-Upwork. וואו.

אבל כאן אני רוצה לדבר איתכם על משהו אפילו יותר חשוב – הפרסונה שמאחורי האתר הזה.

ככל שאני יותר מתעמק במחקרי מתחרים ותחרות וקידום בתוצאות, אני מגלה יותר שגוגל מעדיף תמיד מישהו עם שם מאחורי האתר, לא סתם תוכן, אלא מישהו שעומד מאחורי האתר ויכול לציין שהוא מבין בתוכן. בדיוק כמו השם שלי בעצמי בתחום ה-SEO ובדיוק כמו כל רופא ועורך דין שעומד מאחורי האתר שלו (ראו YMYL למשל בשביל לדעת אפילו יותר כמה זה חשוב מן הסתם)

אז תכירו – טיילור גולדשטיין

הבחור הנאה הזה הוא בעצם האלטר אגו שלי בכל הקשור למערכות POS, הוא בעצם בחור, בן 38, CTO לשעבר בכמה חברות גדולות ועכשיו, הוא החליט לעשות חקר שוק ולשתף את היודע שלו.

אבל שלא תטעו, בדיוק כמו גרף הידע, גם כאן אני לא יכול להרשות לעצמי רק לכתוב באתר שיש מישהו שנקרא טיילור גולדשטיין וגוגל יאמינו לי, ממש לא, אני אצטרך לעשות הרבה יותר מזה, ובעיקר? Offsite

אז מעבר לקישורים החדשים שכבר הזמנתי והשגתי לאתר הזה (כל זאת ועוד כמובן בפרק הבא או שפשוט תעשו Ahref קצת על האתר עד שאחשוף את הקישורים ולמה דווקא אותם) החלטתי שאני עושה גם ניהול מוניטין ביקום מקביל בתוצאות לבחור שלנו, טיילור. וגם על זה, נדבר בהמשך.

אז עד פה אני חושב שיש לכם הרבה עם מה להתעסק באתר שלי ולנסות להבין, מה בדיוק יכול לגרום לאתר הזה להתרומם מהר, מזכיר לכם, האתר הזה קיים בסך הכל חודש באוויר וכבר תופס מיקומים בכל מיני ביטויים, רווחי? ממש לא, מקודם? ממש לא, מעניין קהל פוטנציאלי? יש מצב, אבל היי, אני בדרך, מקווה מאוד.

אז בינתיים, אלו המיקומים העדכניים לכל מיני ביטויים שכבר התחלתי לעקוב אחריהם, וכמובן, ביטויים שתפסו מיקומים וכאלו שעדיין לא. אבל היי, רק התחלנו לפני חודש 😉

(מוזמנים לקרוא את הכתבה שלי על "מה צריך לדעת לפני שבודקים מיקומים")

טיפ אחרון

ממליץ לכם מאוד, לכל מי שרוצה גם לבנות נכס דיגיטלי שכזה, להתחיל כמוני, לעבור שלב שלב בקייס סטאדי ואף לדבר איתי במקביל, שאוכל לעזור לכם לעבור על הפרויקט ולתקן / ולהרים כשצריך.

ותזכרו, הקייס סטאדי הזה נועד כדי להראות לכם איך עושים כסף, לא טראפיק ולא מיקומים, יש לי עוד כמה דברים (כמו למשל רשימת החברות האפשריות שישלמו לי בקובץ הגאנט המלא שלי) שאני יודע, שהם שיעשו לי את ההבדל בכל הפרויקט הזה, סוד קטן? עשיתי את זה כבר בפרויקטים אחרים, פשוט הפעם, החלטתי לתעד את זה כדי לעזור לכם ולי לעשות את זה הכי מסודר והכי וודאי שאפשר. (מה יותר דוחף לפעולה מאשר כמה מאות אנשים שעומדים מאחוריך ואומרים "נו? ומה עכשיו?"

Facebook
Twitter
WhatsApp
Email
LinkedIn
תמונה של שמוליק דורינבאום

שמוליק דורינבאום

שמוליק דורינבאום, מייסד ובעלים של Highver. בעלים של סוכנות קידום אתרים מצליחה ואחראי על כמה מהאתרים הגדולים בישראל לקידום בגוגל (הום סנטר, אונ' חיפה, מוצצים, Wobi ועוד)
4 תגובות
  1. יגאל הגב

    תודה רבה על הקייס סטאדי הזה והשקיפות שמוליק.
    עשיתי חיפוש לאחד הביטויים ונכנסתי מגוגל (סתם ה-5 סנט שלי)

    אני בעל סוכנות פיפיסי עם ניסיון בגוגל אדס, ו-SEO ושוקל ליצור נכסים כאלה בעצמי וזה מרתק.

    • שמוליק דורינבאום הגב

      גדול, חח תודה רבה על הפרגון 🙂
      לגבי הנכסים שלך, זה בהחלט הזמן, אף פעם לא יהיה זמן פנוי, צריך לשים את זה בלו"ז כדי שזה יזוז, גם הקייס סטאדי הזה והתיעוד שלו גורם לי להזיז הכל אחרי הכל, אם לא, אולי הייתי לוקח את הזמן יותר מדי 😉

  2. אלכס הגב

    השתמשת בטמפלט של REHUB?
    למה שמת את ה Sources בבלוג? ביקשת מהכותבים שיעבירו לך? זה עוזר כקישורים?
    הטיילור גולדשיין שיצרת – גאוני! ניהול מוניטין לדמות שהמצאת – גאון!
    מאיפה התמונות? ואיך יצרת את הפופ אפ? זה בתוך הטמפלט מובנה?
    המערכת highver מחוברת לגוגל? כלומר איך עשית את החקר ביטויים? השתמשת גם ב ahref?
    למה אתה מתכוון ב "אלו המיקומים העדכניים לכל מיני ביטויים שכבר התחלתי לעקוב אחריהם"? אלו ביטויים שאתה מקדם במאמרים ובודק באיזה מיקום הם? מה שבעצם zefo/screaming frog עושה?
    אתה יכול לשתף את כותבי התוכן של UPWORK? איזה הנחיות נתת להם?

    יאללה הלכתי לעבוד 🙂

    • שמוליק דורינבאום הגב

      שמע, ללא ספק שאלת לא מעט שאלות פה ואני מאוד רוצה לענות על הכל, אבל הקייס סטאדי פה הוא לא הדרך בה בניתי ואיך אני עוקב אחר הדברים, אלא מה הפעולות המאקרו שעשיתי, למשל, איך אפיינתי את המילים שאני שם באתר (מחקרים בקובץ המלא) או איך פניתי לכותבי תוכן וכד' (פרק הבא מוקדש לתוכן בעיקר) וכמובן, בהמשך אני גם מדבר על איך אני מבקש מהחברות המובילות לשלם לי על הפניות.

      אם אתה רוצה לדעת איך בניתי את האתר, איך אני משתמש בבדיקת מיקומים וכד', ממליץ לך לקחת את הקורס המלא שלי על בניית נכסים דיגיטליים כאן: https://class.koalix.co.il/digital-asset/ 🙂

      *דבר איתי באישי אם תרצה לשאול שאלות בנושא. (054-7126629)

השארת תגובה

רוצה להירשם בחינם למערכת ולקבל תבניות משימות מוכנות לקידום כל סוגי האתרים?