שיעור 3 - מה זה מחקר מילות מפתח?

בואו להבין קידום אתרים טוב יותר - פשוט יותר

תמלול:

אם אנחנו רוצים להופיע באתר כמו גוגל, שיש בו 3 מיליון חיפושים כל דקה ו-15% מהחיפושים האלה הם חיפושים חדשים שמעולם לא נעשו, איך באמת אנחנו יכולים לדעת אילו מילים קשורות אלינו ולעסק שלנו?

אז היי שוב, שמי שמוליק דורינבאום, למי שעדיין לא הכיר אותי ולא ראה עדיין את כל שאר הסרטונים בקורס האינטרנטי החינמי הזה. אז איך באמת אנחנו יכולים לדעת אילו מילים קשורות אלינו ולעסק שלנו?

אז אני משתמש בעצם ב-3 דרכים ספציפיות.

1.חיפוש ידני.

אני, לאור מה שאני יודע על התחום שלי, אני מחפש בגוגל ואני בעצם מחפש בכלים מסוימים שתכף נדבר עליהם, כמה באמת אנשים מחפשים את זה? בין אם זה קידום אתרים, או קידום אתרי אינטרנט, קידום אתרים, פרסום אתרים, בניית אתרים, אולי דרך זה אני צריך בכלל להביא את הגולשים שלי? כל אחד יכול להגיד את זה על העסק שלו. החל מאם זה הרחקת יונים, פרגולות, סוככים וכל מיני בעלי מקצוע כאלה ואחרים.

אז אני בעצם משתמש כמו שאמרנו, ב-3 דרכים. הראשונה, אני מחפש בעצמי לאור מה שאני יודע.

2. הכלים שיש לנו באינטרנט.

יש המון כלים היום באינטרנט שבעצם מציעים את השירות הזה שנקרא: מחקר מילות מפתח. המחקר הוא בעצם לדעת אילו מילים אנשים מחפשים. הכלים האלה נותנים לי הצעות נוספות וגם אומרים לי כמה מחפשים את זה בכל חודש נתון, לפחות בממוצע לאורך 12 החודשים האחרונים.

3. בדיקת המתחרים הישירים שלנו.

כשאני מחפש ביטוי כלשהו, לא משנה אם זה הרחקת יונים כמו שאמרנו, או פרגולות, אני מסתכל מי מופיע בעמוד הראשון בגוגל? מי מופיע בתוצאות הראשונות ממש למעלה? אילו מילים הוא משתמש באתר שלו? מה בעצם נמצא בתפריט העליון? מה נמצא בתוך התוכן? אילו כותרות הוא משתמש? כדי באמת להבין מה גם הוא הצליח לעשות כדי להגיע לעמוד הראשון. 

שימו לעצמכם בצד שלושה סוגים של מחפשים בגוגל. שלושה סוגים של אנשים שונים שבדרך כלל מחפשים בתוצאות.

  1. המברר – בנאדם שבסך הכול אומר: אני צריך לבדוק משהו לגבי ביטוח רכב. אז הוא כותב בגדול "ביטוח רכב" ומתחיל לחפש את מה שהוא רוצה. כמה זה עולה, מאיפה אפשר לקנות, מתי צריך לחדש, השוואות בין חברות וכן הלאה.
  2. המתלבט – זה משמע, בנאדם שכבר יודע פחות או יותר מה הוא צריך, הוא כבר כותב לעצמו "ביטוח רכב חובה" ואומר: אני כבר יודע שאני צריך ביטוח רכב חובה, עכשיו פחות או יותר אני בודק אילו חברות יכולות לעזור לי.
  3. המחליט הסוג השלישי והאחרון שמחפשים בגוגל, זה הסוג המאוד מדויק – הבנאדם המחליט זה זה שנכנס בגוגל וכבר כותב בדיוק מה שהוא צריך. הוא רק מחפש מי שייתן לו את הפתרון כאן ועכשיו. אלו בדרך כלל, יש להם את נפח החיפושים הקטן ביותר. כי שימו לב, ככל שאני מוסיף יותר מילים לשאילתא שלי, למילים האלה שאני מחפש בגוגל, נפח החיפושים החודשי ירד, כי זה הרבה יותר ממוקד. לעומת זאת, כוונת המשתמש עולה. מה הכוונה? ככל שאני בעצם מרחיב את החיפוש שלי, ככה אני בעצם מקצר את נפח החיפושים, אבל כוונת המשתמש, אותו גולש יודע בדיוק מה הוא רוצה ורוב הסיכויים שדווקא אלו ייצרו איתנו קשר הרבה יותר מהר.

יש לא מעט כלים באינטרנט בשביל לתת לכם את התשובה הזאת, אני אתן בסוף השיעור את כל הכלים שאני עובד איתם, מהחינמיים ועד אלו שבתשלום. בסופו של דבר, כל הכלים עובדים על אותה מטרה; לכתוב את המילה שאתם הייתם רוצים לדעת כמה מחפשים אותה כל חודש ובהתאם לכך, הם ייתנו לכם הצעות נוספות.

 

איך מבצעים מחקר מילות מפתח ב-Highver

אודות הכותב

הירשמו לבלוג של Higher לעדכונים חדשים

קבלו עדכונים ללמוד מהמומחים ב-SEO

מהבלוג שלנו

seo audit
blog
שמוליק דורינבאום

פיצ'ר חדש – Site Audit

תוכן עניינים אם יש משהו שאנחנו דואגים כל הזמן ב-Highver, זה לדאוג שהמשתמש היומיומי שלנו, עובד בנוחות בכל הקשור למשימות היומיומיות

להמשך הפוסט »

רוצה להירשם בחינם למערכת ולקבל תבניות משימות מוכנות לקידום כל סוגי האתרים?