שיעור 5 - איך כותבים תוכן ל-SEO? (ומה גוגל היה רוצה בעצם?)

בואו להבין קידום אתרים טוב יותר - פשוט יותר

תמלול:

איך כותבים היום בעצם תוכן לאתר אינטרנט שאני יודע שיכול לעזור לי באמת להתקדם בתוצאות בגוגל?
אז היי שוב, שמי שמוליק דורינבאום, למי שעדיין לא הכיר אותי ולא ראה את שאר הסרטונים בערוץ שלי. אנחנו כאן מדברים על תוכן ו-SEO ובכלל, מה שנקרא, איך אני כותב נכון כדי להתקדם בתוצאות בגוגל.
אז קודם כול, תבינו, גוגל מבקש שני דברים עיקריים:
אחת, זה תשקיעו במקוריות.
אל תשכפלו, אל תעתיקו מאתרים אחרים. כשאתם מעתיקים תוכן או כמה מילים מאתרים אחרים שאתם אומרים: "אההה… אף אחד לא ישים לב, לקחתי רק את השורה הזאת", גוגל שמים לב. גוגל מגיעים למצב של כל ארבע מילים, אם הן לא שונות מאתרים אחרים, הם ירגישו בהבדל ויגידו שאתם מעתיקנים. וברגע שהם יבינו שאתם מעתיקנים, הם לא יעלו אתכם בתוצאות.

הדבר השני שגוגל מבקשים, זה

תשקיעו בתוכן.

אל תשאירו עמודים ריקים, אל תכתבו מאה מילה בסך הכול כשמישהו שואל "מהי אסתמה?" או "מהם הסימפטומים לקורונה?". לא באמת הגיוני שיהיו רק 100 מילים על סימפטומים לקורונה, נכון? הרי צריך סטטיסטיקות, גיבויים של מומחים, להסביר איפה זה קרה, מה הדברים הנוספים שיכולים לקרות. 100 מילה פשוט לא יעבוד. ולכן הם אומרים, בהתאם לתחום שלכם, כדאי מאוד שתשקיעו בתוכן.

אז מה גוגל מבקשים שכן נעשה?
זה מאוד פשוט. הם אומרים תשאלו את עצמכם רגע, האם התוכן הזה שכתבתי כרגע באתר שלי, האם הייתי בכל מקרה כותב אותו, גם בעולם ללא מנועי חיפוש? ללא גוגל? זאת אומרת, האם הכנסתי את המילים האלה בצורה נכונה וקריאה לגולש, או שמא שמתי את זה רק בגלל שאמרו לי תכתוב הרבה אז ככה נתקדם בתוצאות?
הדבר השלישי שגוגל מבקשים, זה תכתבו תוכן קל לקריאה. משמע שאל תכתבו משהו שאתם לא אומרים בעל פה. זה לא נשמע הגיוני. תזכרו בסופו של דבר שיש קורא בצד השני שצריך להקריא את זה לעצמו בלב. האם הוא באמת יוכל להגיד את זה בקול רם או שמא הוא ירגיש שמתנשאים עליו קצת?
הדבר הבא שאתם צריכים להבין, יש משהו שנקרא YMYL – Your Money or Your Life.
זו זווית ראיה חדשה של גוגל שהיא פיתחה לגבי כל מיני אתרים שמתעסקים קצת יותר בחיי אדם ובמצב הכלכלי שלו. כל מיני אתרי רפואה, אתרים פיננסיים, אתרי תשלומים, עריכת דין, או כל מיני שונות, אתרי שונות שבעצם מתעסקים בחיי אדם או בכסף של הבנאדם. ולכן, זווית הראיה הזאת בעצם אומרת: האם באמת האתרים האלה, מגיע להם להיות במקומות הראשונים בגוגל, או שמא אני מעדיף ואני אקח מותגים מוכרים?

עכשיו כדי באמת להפוך למותג מוכר, כדאי מאוד לנצל כמה דברים.

  1. האם יש עוד אתרים בחוץ שמדברים על המומחים שאתם?
  2. האם באתר שלכם באמת מדובר על מי אתם, מי עומד מאחורי האתר הזה?

וכמובן תזכרו, בסופו של דבר, גוגל מאוד מעדיף מותגים ומאוד מפחד מאנונימיות. ולכן, ככל שתציגו מי נמצא מאחורי האתר הזה, כמובן שזה יעבוד לכם הרבה יותר טוב כי גוגל יכיר בכם, ואז גם ברמת ה-YMYL הוא יוכל לתת לכם להתקדם בתוצאות.
פרמטר נוסף של גוגל לזיהוי תוכן ברמה נמוכה, זה האם התוכן באתר הזה נעשה ככתיבה מהירה ללא שום עריכה, שום הגהה? סימני הפיסוק בכלל לא במקום, אם יש בכלל? שלא נדבר על שגיאות כתיב. ולכן גוגל יכול להגיד: האתר הזה, אני לא רוצה להציג אותו בתוצאות.
והדבר האחרון, האם יש שימוש יתר על המידה במילת המפתח? כמה פעמים מילת המפתח נכתבה בתוך העמוד? האם זה נעשה בצורה מניפולטיבית או שמא באמת בדרך שתעזור לגולש להבין את מה שהוא ביקש מלכתחילה?

אז איך אני מציע לכם באמת לכתוב תוכן בצורה נכונה?
אחת, תכתבו ברור.
סימני פיסוק, אותם צבעים, תשמרו על אחדות מסוימת, אל תכתבו ביותר מדי צבעים את אותו דבר שאתם רוצים להגיד כמה פעמים.
תכתבו מסודר.
אל תתנו פשוט גוש ענק של טקסט. תדעו לרווח בין הפסקאות שלכם, תדעו לעשות כותרות משנה בין היתר.
ודבר אחרון, תכתבו בגובה העיניים.
אני לא אומר לכתוב פשוט ברמה עממית לחלוטין, אבל כן עדיין צריך לכתוב ברמה כזאת שכולם יוכלו להבין אתכם.
בסופו של דבר, תכתבו משהו באתר שלכם שיכול לגרום לגולש להבין שהוא הגיע למקום הנכון. ככל שהגולש יבין את זה יותר מהר, ככה גם גוגל יבין את זה יותר מהר, וכמובן, יעלה אתכם בתוצאות. לא משנה כרגע אם מדובר באתר של פרגולות, ואם זה לימודים לתואר ראשון. ככל שתעבירו את המסר שלכם יותר נכון, ככל שהגולש יבין שהוא הגיע למקום הנכון, גוגל יבין את זה וכמובן יקדם אתכם.

אז זהו עד לכאן. תישארו איתי עוד לגבי איך עוד אני יכול, מה הדברים שאני יכול לעשות כדי להגיע למקומות הראשונים בגוגל?

אודות הכותב

הירשמו לבלוג של Higher לעדכונים חדשים

קבלו עדכונים ללמוד מהמומחים ב-SEO

מהבלוג שלנו

seo audit
blog
שמוליק דורינבאום

פיצ'ר חדש – Site Audit

תוכן עניינים אם יש משהו שאנחנו דואגים כל הזמן ב-Highver, זה לדאוג שהמשתמש היומיומי שלנו, עובד בנוחות בכל הקשור למשימות היומיומיות

להמשך הפוסט »

רוצה להירשם בחינם למערכת ולקבל תבניות משימות מוכנות לקידום כל סוגי האתרים?