שיעור 1 - איך גוגל עובד?

בואו להבין קידום אתרים טוב יותר - פשוט יותר

תמלול:

חשבתם פעם איך גוגל עובד בכלל? מה גורם לו לשים אתר אחד למעלה ואתר אחד למטה? ולמה הוא משוויץ שזה לוקח לו כל כך מהר?

יום אחד ישבתי אצל אבא שלי והוא אומר לי: "תראה איזה פודינג טעים הכנתי".

אמרתי לו: "מגניב. מאיפה אתה יודע להכין פודינג?" הוא אמר לי: "מה הבעיה? חיפשתי באינטרנט".

מכירים את המבוגרים האלה שאומרים "חיפשתי את זה באינטרנט?"

אז מן הסתם הם לא מחפשים את זה באינטרנט, הם מחפשים את זה בגוגל.

העניין הוא, כשאתם מחפשים בגוגל, אתם לא באמת מחפשים באינטרנט, אתם מחפשים בתוך הספריה של גוגל.

גוגל בסופו של דבר, היא מכונה שיודעת להיכנס לכל האתרים, לסרוק אותם ולהפוך אותם לספריה אחת גדולה. וברגע שמכינים את כל הספריה הזאת, הם בעצם קוראים לה "האינדקס", הם מתחילים לסדר לעצמם רשימות מאוד מאוד מסודרות, מה מופיע ראשון ומה מופיע אחרון. יש להם סדר מסוים.

הרי ללא הסדר המופתי של גוגל, אבא שלי יכל לכתוב "פודינג" והיה מופיע לו אולי אנשים אפילו, מישהו שקוראים לו משה פודינג. יכול להיות בנאדם כזה, לא?

אז איך בעצם גוגל באמת מחליט מה יהיה ראשון ומה בעצם יהיה האחרון?

גוגל מעידים על כך שיש להם מאות פרמטרים שונים, שמה בעצם גורם לכל אחד מהאתרים להיות רלוונטי יותר ורלוונטי פחות. בתוך הספריה הזאת בעצם יש להם פרמטרים.

אז בואו נדבר לפחות על הפרמטרים שאנחנו בטוחים בהם שהם מעידים על כך די בצורה פומבית.

אז קודם כול, בטח שמתם לב שכשכתבתי את המילה "פודינג", היא מופיעה בכל אחת מהתוצאות. השאלה שגוגל בעצם שואל זה: איפה מופיעה המילה הזאת? האם היא מופיעה בכותרת של התוצאה? האם היא מופיעה בתיאור של התוצאה? האם העמוד הספציפי הזה הוא עמוד שעלה לאחרונה לרשת או שמא הוא לא כל כך רלוונטי ואקטואלי?

מעבר לכל זה, האם האתר הספציפי הזה בכלל מקבל המלצות מאתרים אחרים ברשת שאומרים בעצם 'לכו לאתר הזה, יש שם אחלה מתכון של פודינג'?

אתם צריכים להבין, מעבר לכל מה שהם בודקים, גוגל נלחמים, הם אומרים, כל יום במיליונים אתרים חדשים שעולים לרשת ש"מנסים" להיות אתר שרלוונטי לפודינג. כל מיני אתרי ספאם שמנסים לעקוץ אתכם ולקחת לכם את הכסף בצורה כזאת או אחרת, או לפרוץ לכם למחשבים, חס וחלילה. ולכן, גוגל יודעת להילחם בהם ולהעיף אותם כדי להביא לכם אינטרנט בטוח יותר.

אחד הדברים הנוספים שגוגל בעצם מעיד על כך בתור פרמטר מאוד מאוד משמעותי, זה אם הגולש נכנס לאתר, האם הוא נשאר באתר או שמא הוא יוצא ממנו? משמע, אנחנו הגולשים, אלו שמחליטים הרבה מאוד פעמים האם האתר הזה רלוונטי למילה הזאת "פודינג" או שמא לא. האם כל פעם שכתבתי פודינג ונכנסתי לעמוד הזה של המתכון, האם מצאתי את מה שחיפשתי או שמא יצאתי חזרה לעמוד התוצאות והמשכתי לחפש? גוגל אומרים שככל שיותר אנשים נכנסים לעמוד התוצאה הספציפית ויוצאים ממנה, ואם הרבה מאוד עושים כך, אז הם מבינים בעצם שהעמוד הזה לא כל כך רלוונטי. אבל אם לשאר התוצאות, כן אנשים נכנסים ונשארים שם, משמע היא רלוונטית יותר והם ייקחו את התוצאה ויעלו אותה כלפי מעלה בעוד שאת הזאת שיצאו ממנה, יעיפו אותה כלפי מטה אם לא בכלל מהאינדקס שלהם.

אז זהו בגדול, ככה גוגל עובד.

יש עוד לא מעט פרמטרים שגוגל מעידים על כך שבעצם גורמים לאתרים להיות גבוהים יותר בתוצאות. אז אם אתם רוצים לדעת יותר על כל מה שקורה בעולם הזה של גוגל, אתם מוזמנים להישאר איתי. אני הולך להסביר את רוב הדברים החשובים ביותר שצריכים לדעת לגבי – איך באמת לקחת אתר ולשים אותו במקום הראשון בגוגל?

אודות הכותב

הירשמו לבלוג של Higher לעדכונים חדשים

קבלו עדכונים ללמוד מהמומחים ב-SEO

מהבלוג שלנו

seo audit
blog
שמוליק דורינבאום

פיצ'ר חדש – Site Audit

תוכן עניינים אם יש משהו שאנחנו דואגים כל הזמן ב-Highver, זה לדאוג שהמשתמש היומיומי שלנו, עובד בנוחות בכל הקשור למשימות היומיומיות

להמשך הפוסט »

רוצה להירשם בחינם למערכת ולקבל תבניות משימות מוכנות לקידום כל סוגי האתרים?