שיעור 10 - איך לדעת אם ה-SEO עבד? אבני הדרך ב-SEO

בואו להבין קידום אתרים טוב יותר - פשוט יותר

תמלול:

איך אני יכול לדעת שאכן כל מה שעשיתי ברמת אסטרטגיית ה-SEO שלי, באמת עבד לי?

אז קודם כול, יש את הסוד בין שני הדברים; בין עולם ה-Quick Win, לבין עולם ה-Long Run. בסופו של דבר, יש הבדל בין דברים שאני אעשה עכשיו ואני אבחין בהם רק ממש ממש בעתיד הקרוב, זאת אומרת, כבר מחר מחרתיים, ויש דברים שאני אבחין בהם רק בעתיד הרחוק שיכול להיות גם בעוד חודשיים, שלושה ולפעמים גם אפילו חצי שנה. התוצאה תהיה זהה, אבל לא הזמן שהיא תופיע. 

כי כמה זמן לוקח לנו לשנות דברים, צריך להסתכל על זה בתור גם – כמה זמן לוקח לגוגל לדעת מזה? כי גם אם מחר השגתי קישור חדש לאתר שלי, כמה זמן ייקח עד שגוגל יראה את הקישור הזה?

 

אני אתן לכם שלוש דוגמאות מאוד מאוד פשוטות.

הדוגמה הראשונה, היא אם אני מעלה את אחד העמודים בחשיבות בהיררכיה.

זאת אומרת, אני לוקח עמוד שאני יודע שנמצא רק באיזה מרחק שלושה קליקים מעמוד הבית ואני מעלה אותו לתפריט הראשי, ואני הופך אותו בעצם חשוב יותר גם בעיניי וגם בעיני הגולש. ואז כשהגולש ייכנס, אזי גם גוגל ייכנס, אז מן הסתם, הוא יבין שהעמוד חשוב יותר וזה יכול להיות Quick Win. כי גוגל יבין, אוקיי זה משהו חשוב לו יותר, אני אדאג גם לקדם את זה בהתאם.

הדוגמה השנייה לעולם ה-Quick Wins, זה כל מה שקשור לקיצור זמני טעינה.

אם אתם תראו לגוגל שהאתר שלכם נטען מהר יותר מאז, גוגל יגיד: אוקיי, עכשיו הוא נכנס לליגה של הגדולים, אני מוכן לתת לו תעדוף בתוצאות החיפוש.

והדבר השלישי והאחרון שאני רוצה לדבר איתכם, כל מה שקשור ל-Quick Wins, הוא קצת איפשהו גם בין ה-Long Run. הוא עולם הקישורים.

האם כשאני משיג קישור, זה משהו שעוזר לי כבר עכשיו, או שמא, אני אראה את זה רק בעוד שלושה חודשים? הכול תלוי בכוח הקישור.

אם השגתם קישור מאתר חזק, מאתר רלוונטי, מאתר סמכותי כמו Ynet, מאקו, או אפילו מקומון טוב בעיר שלכם, אז אני יכול להגיד לכם שהקישור הזה יעבוד די מהר. כשאני השגתי קישור חדש מדה-מרקר, כי הייתה עליי כתבה שם, התוצאה הייתה מאוד מאוד מהירה והתקדמתי בכמה מהביטויים שלי, הרבה יותר מהר מהרגיל.

תזכרו, בסופו של דבר, אבני דרך נותנות לכם תובנות.
גם אנחנו ב-Highver דאגנו בעצם, שבתוך המערכת, ברגע שאתם תתחילו לעשות משימות, תוכלו לסמן לעצמכם שברגע שסיימתם אותן, תוכלו לראות את זה על גרף המיקומים, ובעצם לראות מתי עשיתם משהו טוב והאם זה עזר לכם, או עשיתם משהו ובסוף זה רק הפיל אתכם במיקומים. וברגע שתבינו את זה, אתם תוכלו לדעת אם עשיתם משהו טוב, או לא עשיתם משהו טוב באסטרטגיית ה-SEO שלכם.

מעבר לזה, רצוי מאוד לחלק את כל מה שאתם עושים לגאנט פעילות כלשהו.

תחלקו, מה אתם עושים בחודש הראשון – עובדים יותר על מחקרי מילות מפתח, מחקר המתחרים, לנסות לבנות אסטרטגיה.

בחודש השני – אני אתחיל להעלות תוכן, אני אתחיל לעשות אופטימיזציה לתגיות המטא. בחודש השלישי – אני אתחיל להשיג קישורים.

ברגע שאנחנו נסדר את כל הגאנט, יהיה לנו הרבה יותר קל להבין את כל התהליך שלנו.

אל תנסו לעשות SEO, ורק תחכו ותגידו: אוקיי, עכשיו בואו נראה מה יקרה. תבנו לעצמכם גאנט כדי שיהיה לכם הרבה יותר קל להבין מתי התוצאה הגיעה.
זהו, חברים. תודה רבה לכם. מקווה שנהנתם.
אתם מוזמנים להסתכל בשאר הסרטונים.
אם יש לכם שאלות, תפנו אליי.

אודות הכותב

הירשמו לבלוג של Higher לעדכונים חדשים

קבלו עדכונים ללמוד מהמומחים ב-SEO

מהבלוג שלנו

seo audit
blog
שמוליק דורינבאום

פיצ'ר חדש – Site Audit

תוכן עניינים אם יש משהו שאנחנו דואגים כל הזמן ב-Highver, זה לדאוג שהמשתמש היומיומי שלנו, עובד בנוחות בכל הקשור למשימות היומיומיות

להמשך הפוסט »

רוצה להירשם בחינם למערכת ולקבל תבניות משימות מוכנות לקידום כל סוגי האתרים?