שיעור 9 - איך נעזרים ברשתות החברתיות לקידום אורגני?

בואו להבין קידום אתרים טוב יותר - פשוט יותר

תמלול:

אני רוצה לדבר איתכם הפעם, בפרק הזה על Social ועל SEO.

אני חושב שהרבה מאוד אנשים, הם מפספסים את הקשר הישיר והעקיף בין הרשתות החברתיות לבין הקידום האורגני בגוגל. לדעתי, אפשר לנצל מזה פלאים בין שתי הפלטפורמות האלה, זאת אומרת, בין הגוגל האורגני לבין מה שקורה בסושיאל.

אני חושב עדיין, שלא משנה מה עושים שם, עדיין לא מנצלים את זה כמו שצריך.

בארה"ב וב-UK אני רואה שיודעים לנצל את זה יותר טוב. הלוואי ובארץ היו עושים את זה גם ככה. אני אסביר.

מה אנחנו בעצם הולכים ללמוד?

הולכים ללמוד על איך גוגל רואה את הרשתות החברתיות המוכרות ואיך משתמשים ברשתות החברתיות לעזרה בתוצאות בגוגל.

הדבר הנוסף, זה איך עושים קידום סרטונים ביוטיוב, כי אני מאמין שאם גם לי וגם ללקוחות אני באמת רואה שזה עוזר, ואני באמת חושב שאחרי שעושים סרטונים נכון בצורה נכונה ביוטיוב, אולי גם בוימאו, אבל זה נשים בצד רגע, אפשר באמת להגיע לתוצאות מאוד יפות.

אני היום מקבל לידים, ממש לא מעט, רק מיוטיוב. אז לגמרי אני ממליץ לכם לקחת את זה ברצינות את כל הנושא של סרטונים והדרכות. לפחות כל אחד בתחומו, כן? כמובן.

קצת על ההיסטוריה של כל מה שקשור לסושיאל ו-SEO, ככה בשני משפטים מאוד חשובים.

ב-2010, מאט כץ שחרר ידיעה ואמר: "כן, אנחנו משתמשים בפייסבוק וטוויטר כסיגנלים לדירוג בגוגל". אחלה מאט כץ, תודה רבה לך, עשית לנו הרבה מאוד עזרה.

נורא התלהבנו ואז

ב-2014: "לא, אנחנו לא משתמשים בפייסבוק וטוויטר כסיגנלים לדירוג בגוגל". יופי מאט. זה לא עזר לנו.

אבל הם כן אמרו שהם צמחו הרבה מאוד מ-2010 ל-2014, גם הרשתות החברתיות וגם גוגל, וגוגל כל הזמן הולכים יותר לאינטליגנציה מלאכותית ומנסים באמת להבין יותר טוב מה קורה ברשתות החברתיות ובכלל באינטרנט, ברמת אזכורים וכל מה שקשור לסושיאל ולבני האדם, ואיך הם מתפקדים מול אנשים אחרים, והאינגייג'מנט, ואני אסביר.

כי אם עכשיו, הדוגמה של מאט כץ לפחות, אישה, חלילה מוכה, והיא רוצה לכתוב פוסט בפייסבוק על זה שהיא רוצה עזרה, רוצה להתייעץ עם מישהו, ולמרות שהפרופיל שלה הוא פאבליק, היא עדיין חוסמת את בעלה המכה, או את המשפחה שלו, כדי שהם לא יראו ורק היא תראה, או רק החברים שלה יראו, אין שום סיבה, כמו שמאט כץ אומר, שאנחנו ניקח סטטוסים שלה ואנחנו נאנדקס אותם ברשת. אז ללא ספק, זה מובן.

גוגל בסופו של דבר אומרים: It's correlation, it's not causation. זה מה שנקרא, זה קורלטיבי, זה לא סיבתי. לא בעקבות זה יש עכשיו תוצאות טובות יותר וכן הלאה. בסופו של דבר, זו באמת קורלציה נכונה בין השניים, ואנחנו באמת נדבר על זה עכשיו.

כי חשוב מאוד להבין, גוגל סורקת את עמודי האתר של פייסבוק וטוויטר בדיוק כמו כל עמוד באינטרנט. לפחות ככה הם אומרים, אני מזכיר לכם. מה שבטוח זה, הם לא מסתכלים על כמות או איכות, עוקבים ולייקים. אם יש לכם 50 מיליון עוקבים, או יש לכם איזה 5,000 חברים ו-50 מיליון עוקבים, זה לא מה שיקבע לכם את הדירוג בגוגל. שוב, יש פה קורלציה, אין פה עניין של סיבתיות.

זאת אומרת, אם יש לכם 50 מיליון עוקבים בפייסבוק, רוב הסיכויים שכולם מכירים אתכם. זאת אומרת, כל העולם מכיר אתכם. אז מן הסתם, קורלטיבי עם זה שאנשים יותר יחפשו את השם שלכם בגוגל. אבל מפה ועד להגיד שאם יש לכם 50 מיליון עוקבים אז אתם יותר מדורגים בגוגל, זו ללא ספק, שטות גמורה. אז אני מקווה מאוד שכל הגורואים למיניהם אולי יפסיקו להגיד דברים שלא כל כך נשמעים טוב אחר כך. או לפחות, אני מזכיר לכם, כל הדברים האלה שאני מדבר איתכם, 90 ומשהו אחוז מהדברים האלה, אלו דברים שגם אני עשיתי ניסויים בעצמי, וגם גדולים ממני כמו אריק אנג' מ-Stone Temple Consulting שעשו עבודה יפה, ו-MOZ ובאזסומו שעשו ביחד אחלה קייס סטאדי להראות שבפועל, פוסטים שמקבלים הרבה שיתופים ואינגייג'מנט גבוה, לאו דווקא אומר שהם ישיגו קישורים. זאת אומרת, זה לא מה שיעזור להם, שוב, ב-SEO.

גוגל אומנם לא משתמשת ברשתות חברתיות כסיגנל לדירוג בתוצאות החיפוש, אבל הם בהחלט מדרגים הרי תוצאות מתוך הרשתות החברתיות. אני אסביר.

שימו לב לנוכחות של טוויטר בגוגל – בשנתיים האחרונות, אפשר לראות איפשהו בין 20 ל-40 אלף תוצאות בגוגל ישראל. אני מזכיר, בטופ 20. אני לא מסתכל אפילו לא על 21-50, לא על 51-100. הנתונים האלה באו מ-SEMrush, מי שלא מכיר את המערכת, מערכת מעולה למעקב מתחרים ובכלל. ואפשר לראות שטוויטר, אני מזכיר לכם, בסביבות העד בין 30 ל-40 אלף תוצאות שנמצאות כרגע בגוגל ישראל. נוכחות מאוד מרשימה.

לעומת זאת פייסבוק – מדובר על 200 אלף עמודים שהם בעצם מאונדקסים ונמצאים בתוצאות של בין הטופ 20. שוב, אני לא מדבר איתכם על 21-50 או 51-100, אתם רואים למטה את הקוביות שמסומנות ב-וי. לא מדובר פה על דברים שיש להם המון סתם ככה תוצאות מפוזרות, אני מדבר איתכם על התוצאות הכי חשובות. מדובר… רק בשנה האחרונה אפשר לראות על בין 170, 180 עד 200 אלף תוצאות של פייסבוק בגוגל ישראל.

נוכחות של יוטיוב בגוגל – כמו שאתם יכולים לראות, היו מעל 400 אלף תוצאות מאונדקסות באינדקס של גוגל, בתוצאות של גוגל ישראל. לקראת איפשהו יולי, הייתה ירידה חדה משום שעד לא מזמן, היה אפשר לראות הרבה מאוד עמודים בגוגל שכל העמוד הראשון וגם העמוד השני, לפעמים גם העמוד השלישי, מלאים בתוצאות של יוטיוב, גוגל הפכו את זה עכשיו לקרוסלה קטנה למעלה שאפשר לראות בסך הכול כמה סרטונים, ואז פשוט צריך ללחוץ ולהיכנס ליוטיוב. אבל אין יותר עמודים שלמים מלאים בתוצאות, ועדיין, מדובר על מעל 200 אלף תוצאות בטופ 20 של גוגל ישראל.

אז קודם כול, גוגל סורקים את כל העמודים, גם סורקים עמודים, כל מה שפאבליק. חשוב לזכור, אך ורק עמודי פאבליק. זאת אומרת, מי שנעול או משהו כזה, או חסום, לא יראו, אבל גם כאן, בעיקר מה שרואים, מעבר למה שסטטוסים אני לא ראיתי כל כך, אלא דווקא יותר טייטלס. זאת אומרת, מישהו מחפש "שמוליק דורינבאום", הוא ימצא את עמוד הפייסבוק שלי, בדיוק כמו שאר העמודים ברשתות החברתיות האחרות. גוגל סורקים עמודים עסקיים. מן הסתם, לדעתי זה רוב התוצאות, כי היום כל "מני מוניות" מחדרה, שם מונפץ כמובן, מומצא, יש לו היום יותר עמודי פייסבוק מאשר אתר אינטרנט. הרבה מאוד עסקים אני מכיר ואני פוגש שאומרים לי: "אני לא צריך אתר אינטרנט". שזה כאילו… נחמד, אבל לדעתי, קצת יומרני. בכלל, קצת אופטימי מדי ואמיץ להסתמך על פלטפורמה שלא שייכת לכם. אבל אני לא שופט. 

דבר הבא, גוגל סורקים קבוצות פתוחות. לא סגורות, לא סודיות, הם סורקים קבוצות פתוחות. משמע שאם יש איזו קבוצה פתוחה, ואתם כותבים בה דברים, שימו לב שזה יכול להתאנדקס בגוגל. קצת ריסקי.

אז איך כן נוכל לתגבר את ה-SEO בעזרת סושיאל?
קודם כול, אני אלך איתכם במאקרו.

אני כן מאמין בתוכן ויראלי, Shareable כלשהו על מנת לייצר באז על המותג ועל התוכן שבו.

גם לי בעצמי, יש לא מעט אתרים, גם ויראליים קצת וגם תכנים בלבד, וגם נטו תכנים שהם ענייניים, קצת בנושא פיננסי, קצת בנושא, אפילו משכנתאות, ויש לי אתרים גם ויראליים לחלוטין. מי שלא מכיר את האתר שלי, נקרא "אל תתרבו" – dont.co.il, נמצא בתוצאות כשכותבים "אל תתרבו", שימו לב, עם סרטון גדול, זאת אומרת, תופס את כל המקום הראשון בצורה די ברורה, יחד עם סרטונים נוספים שזה "אל תתרבו 2", ו-"אל תתרבו – אקורדים" ו-אל תתרבו – שיימינג", שזה איזה סרטון פנימי שעשינו על חלאס לעשות שיימינג כזה, ואני יכול להגיד לכם שהסרטון הראשון, כשהוא יצא, כל מה שעשינו זה באמת, לקחנו סטטוסים חמודים, הלחנתי אותם בגיטרה, הקלטנו אותם באיזו חצי שעה, אני, אחי ואשתו היקרה, ובאמת עשינו אחלה סרטון, והבאנו כמובן אנימטור, הייתה פה השקעה, אבל ההשקעה הזאת, מה שלא עברה 3,000, 4,000 ש"ח לאנימטור, ואנחנו עשינו את הכול בבית, גם זה בסך הכול גיטרה ושירה, ועשינו את זה יחסית בתקציב די נמוך, השגנו הרבה הרבה יותר מזה. שימו לב, שהחיפושים, אתם עוד מסתכלים על אוקטובר 2014, במאי זה יצא, כי אני פשוט לא הצלחתי להציג את זה אחורנית, אבל במאי היו מעל 2,000 חיפושים ו-3,000 חיפושים, וגוגל, רק על השם של המותג, כביכול שזה "אל תתרבו", שזה מתחזק את עמוד הפייסבוק שלי על אנשים שלא רציתי להגיד "צריכים למות", אז אמרתי פשוט אל תתרבו. הסרטון הזה הגיע תוך פחות מחודש לחצי מיליון צפיות, והיו כתבות בכל מקום. והייתה כתבה, כמו שאתם רואים, בפרוגי, והייתה כתבה במאקו, והייתה כתבה בוואלה ונענע, כל מיני כתבות שאני כבר לא מוצא יותר, והייתה כתבה ב-Ynet, כשאני אומר כתבה ב-Ynet, זו כתבת וידאו כמו שאתם רואים, ראיינו אותי על זה שעשינו סרטון ויראלי. באמת… קצת מצחיק, אבל עשו את זה וכמו שאתם רואים, ה-Google Suggest פשוט הלך למקומות ממש מגניבים, כי התחילו לחפש כל דבר שקשור ל"אל תתרבו": אל תתרבו, אל תתרבו מילים, פייסבוק, 2 וכן הלאה. זה עשה באמת עבודה מאוד מאוד יפה. גם היום, גם בזמנו, אתם יכולים לחפש היום "אל תתרבו" בגוגל ואתם תראו את התוצאות שעולות.

האתר שלנו התחיל להתקדם בצורה מאוד מוזרה על ביטויים מאוד אידיוטיים, מבחני זוגיות, כל המבחנים ששמתי באתר שהיו צריכים להיות רק לקהל הפייסבוק, כי לא בניתי בכלל על האורגני, פתאום התחילו להגיע מהאורגני לכל מיני מבחנים של בחן את עצמך בתוך האתר. בעיניי, זו הייתה פעילות מדהימה שבאמת הוכיחה את עצמה, שעובדת גם באורגני. 

אני רוצה לדבר קצת על מה (בעיניי) באמת הנוסחה המושלמת לפחות לפוסטים בפייסבוק.

מכיוון שפייסבוק הינה רשת חברתית, כדאי לפרסם פחות מודעות Push לעומת Pull, משמע, אל תמכרו את המוצר, תמכרו את החברה.

אנשים כל הזמן מנסים לעשות איזה באז גדול בפייסבוק על כמה זה טוב לעשות את מה שהם עושים, זה לא משנה, מנסים למכור את התחום. אל תמכרו את התחום, אנשים יודעים את התחומים שלהם, גם אם זה מדיני עבודה, וזה לא משנה אם הוצאה לשתלי סיליקון, עד ל-SEO. אני תמיד מעדיף להראות תמונה של העובדים שלי בעמוד הפייסבוק, מאשר להראות תמונה של שאטרסטוק, כל מיני דברים כאלה שאפשר לקנות תמונות וזה נראה נורא נורא גנרי, זה נורא משעמם. אני אגיד לכם משהו, באמת באמת מאוד חשוב, שהנוסחה שלפחות אני… גם אני מדבר על זה וגם הרבה מאוד תותחים בעולם – אם עמוד פייסבוק מתוחזק נכון, אז אתם מחזקים את המותג. אם אתם מחזקים את המותג, אתם עולים בנפח החיפושים בגוגל. שמוליק דורינבאום, שמול, שמוליק דורנבאום, דורינבאום, כל הווריאציות האפשריות. יש בסביבות בין 300 ל-500 חיפושים בחודש.

שוב, אני לא מותג, אני לא אחת החברות הגדולות האלה בארץ לקידום אתרים עם איזה 100-200 עובדים, אנחנו חברה קטנה, פחות מעשרה אנשים, אבל אנחנו כן יודעים לייצר שיח ברשת, אנחנו יוצרים דיונים על עולם ה-SEO, אני נותן את הדעות שלי, אני מעלה לפעמים דברים מצחיקים לעמוד הפייסבוק שלי, אני מתחזק אפילו עמודים קצת שונים שהם קצת יותר מצחיקים, כמו אל תתרבו גם בעולם ה-SEO, וזה משם לדעת להביא את הגולשים ומשם בעצם לדעת להביא קהל חדש שיכיר אתכם גם אם הוא לא מכיר. בהחלט בהחלט חשוב לחזק את המותג בעזרת הפייסבוק.

עכשיו אני אסביר, אתם צריכים להבין שכל זה, בסופו של דבר, משפיע על הקידום האורגני, כי אם יש לכם עלייה בנפח החיפושים בגוגל, אז ללא ספק, אתם הופכים להיות מותג בעיני גוגל. אני מזכיר לכם, דוגמה מאוד פשוטה – וובי (Wobi), אני קידמתי אותם עוד כשהם היו רק, גם אני הייתי שם, 15 עובדים, כשאני יצאתי משם, הם כבר היו 120 ומשהו עובדים. החברה הזאת הפכה להיות מותג בצורה מאוד רצינית, עם הרבה מאוד עבודה של PR ואופליין, אבל בסופו של דבר, כשוובי, נפח החיפושים, בואו נגיד את זה ככה, נפח החיפושים של הביטוי "ביטוח רכב", מדובר על בסביבות ה-18-20 אלף חיפושים בחודש, בעוד שהיום הביטוי וובי עצמו, שם המותג, מחפשים מעל 40 אלף איש. המותג, מחפשים אותו יותר מביטוח רכב, ולכן, הם נמצאים היום במקום הראשון או השני בהתנדנדות מול AIG. לא קל, לא קל. AIG גם מחזיקים שנים כבר, ו-וובי פתאום באמת טיפסו למעלה בעזרת, בעיקר הרבה מאוד עבודת אונסייט ומיתוג.

סושיאל ו-SEO בסופו של דבר זה לגעת באמת בכפתורים הנכונים.

נוירולוג גדול פעם אמר שההבדל בין הרגש לשכל, זה ששכל מוביל למסקנות בעוד שרגש מוביל לפעולה. אני חושב שהלקוחות שלי, ועצמי אפילו, לאו דווקא תמיד חושבים, מסתכלים עליי בתור הבנאדם הכי חכם בעולם, או מקצוען ה-SEO הכי גדול בעולם, יכול להיות שאני מסתכל על זה ככה, אבל הם לא רואים את זה ככה. מה שהם רואים זה הבנאדם הכי חם, הבנאדם הכי נגיש, הבנאדם שלא קרה לשם של החברה שלו על שם איזה משהו מפוצץ שנשמע כמו איזה סטארטאפ מעולם ההייטקיסטים. לא. החברה שלי, בסופו של דבר, זה שמול קידום אתרים, כי כולנו שמולים במשרד, וכולנו ידיים עובדות. גם אני יושב לעבוד איתם, וגם אנחנו כולנו יוצרים אחלה הרמוניה במשרד, גם עם הלקוחות, כולם מדברים עם לקוחות, כותבי התוכן שלנו מדברים עם לקוחות, מנהלי הפרויקטים, כולנו ביחד עם הלקוחות מנסים לקדם את העסק שלהם, ואנחנו מדי פעם סתם ככה הולכים למשרד שלהם כדי לנסות להבין מה חדש, מה התחדש בעסק, איך אפשר לדחוף דברים חדשים. הם מבינים ששמול הוא… בכלל שמולים, זה לאו דווקא חברת עשייה ענקית של SEO ואיזו חברה מפלצת, זו משפחה שעוזרת להם להתקדם בגוגל.

קצת תכנים רעיוניים לאינטראקציה מוגברת.
סרטונים מועלים ישירות לפייסבוק. תפסיקו להעלות ליוטיוב. אין שום סיבה להעלות ליוטיוב בעיניי. בטח לא כשזה קשור לפייסבוק, או גם לא טוויטר לפעמים.

RTM סופר חשוב – Real Time Marketing.

באמת, יש משהו שקורה כרגע בפועל, בארץ, תשתמשו בזה ותעשו מזה אחלה גיג, או תעשו מזה אחלה דבר שאפילו כמו… בדיוק כמו הדבר הכי פשוט, זה אם היום יום חמישי וזה תמיד נשמע כמו משהו משמח כזה כשמתחילים את הסופ"ש, תעלו איזה Cheers, תעלו איזו תמונת לחיים, ותברכו את הגולשים שלכם שיהיה להם אחלה יום ואחלה סופ"ש ותיתנו רעיונות לסופ"ש.

DIY – אני לא יודע מי פה יודע או לא יודע, אבל ב-2017, בפייסבוק, האינגייג'מנט היה גבוה יותר בכל הנושאים של DIY – Do It Yourself, מאשר בנושא של מצחיק. ב-2016 תמיד אמרו כל מה שמצחיק, אנשים אוהבים לראות בפייסבוק, ב-2017, DIY פשוט קרע את כל מה שקשור למצחיק. מאוד מאוד חשוב. אם יש לכם משהו בתחום שלכם שאפשר להסביר איך עושים את זה, החל מאיך ליצור רהיט חדש בבית, איך לעצב פנים, גם אצלי, כמו שאתם יודעים על ה-SEO, אני אוהב הרבה מאוד לעשות DIY SEO, של איך לעשות את זה, איך לשנות אייטמים, איך לשנות דיסקריפשנים, איך לפצח את כל נושא ה-CTR, איך לתרום דברים חדשים מהאנליטיקס, מאוד מאוד מעניין.

דבר הבא – כפתורים רגשיים – כל מה שקשור להומור, דרמה, אקשן.

תיצרו לבנאדם מערבולת רגשות גדולה, זאת אומרת, אל תנסו להגיד לו תראו כמה אנחנו חכמים, אלא תראו כמה אנחנו מעניינים, מצחיקים. ספרו סיפור אישי על אחד העובדים, אחד הלקוחות. תגעו בכפתורים רגשיים.

דבר הבא – תמונות איכותיות אמיתיות – די עם השאטרסטוק הזה, די. אם אתם לא באמת תמונה בעיתון או משהו, אין שום סיבה להיות שאטרסטוקים. תעלו תמונות שלכם. גם אם זה אומר לצאת החוצה ולהצטלם. לא חייבים להיות יפים ונכונים ודוגמנים בשביל לעשות תמונה לפייסבוק, צריך להיות רק אמיתיים.

נתונים סטטיסטיים מפתיעים – כל מיני "הידעתם? 30% מאנשי ה-SEO חושבים שהכדור הוא שטוח", לא יודע. תביאו איזה נתון מעניין שקשור לתחום שלכם, גם אם זה מתזונה ועד לדיני עבודה, "הידעתם, מי שמגיע לשימוע," סתם נותן לכם דוגמה מעולם דיני העבודה, "מי שמגיע לשימוע, יכול להביא איתו עורך דין". מוזר, אה? אבל זה מעניין.

הדבר הבא זה CTA – הנעה לפעולה – סקרים, שאלות, עזרה. "אני רוצה לעשות משהו חדש, מה דעתכם?", "אני רוצה להעלות מאמר חדש, מה חסר לכם? תגידו לי ואנחנו נכתוב את זה פה בחברה". דברים מעניינים.

פעילות חוזרת – כל יום שני – סקר, כל יום חמישי – "הידעת", כמו שדיברתי על זה.

דבר נוסף – פתחו קבוצה בהתאם למותג או לתחום, וחברו בין הקבוצה לבין החברה. ככה שאם יש קבוצה גדולה של 1,000, 2,000, 50 אלף איש, אתם יכולים לעשות את זה בניהול חברת שמול קידום אתרים, לצורך העניין. כמו שהפרלמנט, אומנם אני לא עשיתי את זה בניהול חברת שמול, כי זה לא רק בניהול שלי, זה בניהול של עוד שני חברים שלי לתחום, אבל בסופו של דבר, הפרלמנט זו קבוצה שלי ויש בה כבר 2,000 איש שאני מאוד מאוד מעריך, כי הקבוצה הזאת באמת, הקבוצה הכי מתוחזקת והכי מקצועית שיש היום בפייסבוק ל-SEO.

ודבר הבא, כמובן, כל מה שכתבתי, תמיד פינות קבועות – תמיד מבורך לעשות פינות קבועות בפייסבוק ובעמודי הסושיאל שלכם.

אני רוצה קצת לדבר על יוטיוב.
היום כשכותבים ביוטיוב "קידום אתרים", מקום ראשון זה אני. מצחיק, כי באורגני יש תוצאות אחרות. אני נמצא לפעמים בכלל בעמוד השני, פעם בעמוד הראשון. יש שם מלא בלגן, מלא עושים לי בלק הט, זאת אומרת, מלא תוקפים אותי, אני לא מתרגש. אבל בעמוד הראשון כמו שאתם רואים, יש פה כמה חברים מהתעשייה, כולל את שירות התעסוקה הישראלי, אבל בסופו של דבר, במקום הראשון זה אני על סרטון שעשיתי שכבר קיבל איזה, לא יודע, 1,200 צפיות כמו שאפשר לראות ומתחת לזה, עשיתי DIY SEO, שזה "אתם לא צריכים מקדם אתרים, קידום אתרים – עשה זאת בעצמך". גם זה, יש לזה כמה צפיות, לא הרבה… רק 300, 400 צפיות, אבל כל צפייה באמת, לפעמים זה ליד. הדברים האלה הם סופר חשובים. יש לי סרטונים שלא עברו את ה-200 צפיות, ואני שמעתי וקיבלתי משם יותר משלושה וארבעה לידים. אז ללא ספק שונה. 
דוגמה נוספת ללקוח שלנו שעשה את זה בעצמו כמובן. כל מה שקשור לסרטונים, הוא תמיד מעלה סרטונים שהוא מדבר על דברים מאוד מאוד ספציפיים לנושא שלו. סופר מוערך וממש ממש איכותי.

בואו נדבר קצת על תהליך של יוטיוב SEO ופרמטרים ליוטיוב SEO.

קודם כול, תהליך SEO של יוטיוב הוא מאוד פשוט. הוא בדיוק כמו תהליך SEO לגוגל אורגני. צריך לעשות מחקר מילות מפתח.
צריך לעשות מחקר מתחרים.
תגיות – כותרות, תיאורים. לדאוג לטייטלים, לדאוג לדיסקריפשן.
תוכן איכותי – לא להעלות סתם דברים, לא להעלות סתם תמונות ולכתוב שטויות על הדרך. אלו דברים שעפים מהתוצאות מאוד מהר.
קישורים פנימיים – בין סרטון לסרטון אפשר לקשר. סופר מוערך, וגם גוגל מסתכל על זה בתור פרמטר, תכף נדבר על זה.
זמני שהייה – גם כאן, זה גם פרמטר וזה גם תהליך לדאוג לזמני שהייה ארוכים. זאת אומרת, לעשות סרטונים מעניינים כדי שיותר ויותר אנשים יישארו.
המשכיות – פלייליסטים. תיצרו פלייליסטים של דברים. אני מאוד מאמין בזה שאם יש לכם משהו להגיד, תחלקו את זה לכמה חלקים. יכול להיות סופר מוערך בעיני הקהל שלכם.

והנעה לפעולה – תעשו טאמבניילס מעניינים. אל תחפשו לתת ליוטיוב ליצור לעצמכם את הפריביו של התמונה, אלא תיצרו בעצמכם את הטאמבניילס.
בואו נדבר קצת על פרמטרים:
רמת אינטראקציה – כמה עשו לייקים, כמה עשו שיתופים, כמה מגיבים. מאוד מאוד חשוב, פרמטרים לקידום ביוטיוב.
ותק של ערוץ היוטיוב – תחזקו ערוץ יוטיוב כמו שצריך, תעבדו איתו הרבה. זה יכול להביא לכם אחלה, באמת שאחלה תוצאות בהמשך. כמו שאמרתי, לא רק לידים, גם בכלל היכרות עם המותג. לי היה שם היום איזה 300 סאבסקרייברים, ואני באמת עושה הכול כדי להגדיל את זה, כי אני באמת חושב שזה גם קשור לרמת האינטראקציה. זה יכול לעשות הרבה מאוד עבודה.
מספר צפיות/משך זמן צפייה – כמו שאמרנו, כמו זמני שהייה וכן הלאה. סופר סופר עוזר כל עוד לא מזייפים את זה. יוטיוב עולים על זיוף מאוד מהר. אל תשחקו שם.
התאמת רלוונטיות – שוב, כמה מפתיע. בדיוק כמו SEO אורגני. בדיוק כמו, זאת אומרת, גוגל אורגני. פשוט מאוד. תהיו רלוונטיים לתחום שלכם. אל תעופו בין תחום לתחום.
מילות מפתח – כמובן, צריך להתאים מילות מפתח.
הטמעה באתרים חיצוניים – כן, יוטיוב מסתכלים על זה. אם הרבה אנשים הטמיעו את הסרטונים שלכם באתרים אחרים, זה כנראה ממש מעניין. לא מפתיע.
והפניות מסרטונים רלוונטיים אחרים – כן היינו רוצים שגם סרטונים אחרים, תנסו לעשות איתם שת"פים, בדיוק כמו החלפות קישורים. תדאגו שסרטונים אחרים, אולי בסוף הסרטון יגידו: חברים, אתם רוצים לדעת עוד resources, אתם מוזמנים לדבר עם ככה וככה. יש כבר כמה חברים שמפנים אליי ואני מפנה חזרה. זה סופר עוזר לשנינו.
ותגובות למגיבים – מי שמגיב לכם לערוץ, או לסרטון, תגיבו לו חזרה. אל תשאירו את זה ככה. 

קצת מטרות הסושיאל למען הקידום האורגני.
תכלס, בניית מותג מביאה לעלייה במספר החיפוש למותג. גם משה הרחקת יונים יכול להיות מותג. באמת.
בניית קהל – עלייה ב-CTR. אם השם שלכם כבר מתחיל להיות מוכר ברשתות החברתיות, אז מן הסתם, כשמישהו יכתוב משהו בגוגל, גם אם זה הרחקת יונים, ופתאום הוא יראה בתוצאות את משה הרחקת יונים, הוא יגיד: בואנה, אני זוכר אותו, זה זה שחופר בפייסבוק על ככה וככה, ואני אוהב את הסרטונים שלו, או לא משנה מה, ה-CTR יגדל כי ילחצו עליכם יותר מהיכרות.

ובניית מעורבות – חיבור למותג. ככל שיותר תכניסו את הקהל שלכם לתוך מה שאתם עושים, לתוך המוצרים שלכם, לתוך העולם שלכם, זה סופר יחבר. אני יכול להגיד לכם שאני בעצמי, אני בדיוק עכשיו עובר למשרד חדש, ואחד הדברים הראשונים שעשיתי, זה רק בתהליך הצביעה, כבר העליתי מהר תמונה והעליתי לפייסבוק, ואנשים אמרו לי תודה ובהצלחה, ואיזה כיף וכל הכבוד. אני מחבר אותם למותג. זה כיף לדעת גם שאנשים מפרגנים. גם אני מקבל הרבה אהבה, וגם הם כאילו מבינים שבאמת אכפת לי, ובאמת אכפת לי. וזה תענוג.

האם זה מועיל לכל עסק?
אני יודע ששאלו אותי את זה הרבה, גם בכנסים לפעמים עוצרים אותי ואומרים לי: "רגע רגע, תעצור. אי אפשר כל דבר לעשות לכל אחד. לא באמת הכול מתאים לכולם". אז בתכלס, הקהל שלכם חייב להיות בסושיאל. כי יש לנו לצורך העניין, לקוחות שיש להם חברת אנרגיה, עכשיו, חברת אנרגיה, המנכ"לים ויושבי הראש הגדולים האלו, לא נמצאים בפייסבוק. אם כבר, הם נמצאים אולי בלינקדאין, אבל בפייסבוק, הם לא אינדיקציה ואין לי באמת מה לעשות שם, אלא אם כן, אני מטרגט מיילים ספציפיים. וכמובן, לקהל שלכם חייב להיות אכפת מהמוצר שלכם. שוב, חברת אנרגיה, אם מישהו אכפת לו מזה, זה לא אותו דבר, אכפת לו כמו שזה צריכים את זה, או שיש בו צורך יותר גדול מאשר הרצון, כמו שזה פשוט לקנות נעליים, בגדים, או כל מוצר אחר, אפילו SEO, אכפת להם מאוד. הם רוצים לדעת איך עושים את זה. זה שונה לחלוטין.

קצת כלים חשובים לעולם ה-SEO ברמת הסושיאל.
BuzzSumo – יש שם אחלה רעיונות לבניית תכנים איכותיים. תכתבו אפילו שם פרגולה, באנגלית כמובן, והוא ייתן לכם מיליון רעיונות מגניבים.
Google Trends – תחפשו קצת באז, טרנדיות למען באמת RTM – Real Time Marketing, תבינו מה מחפשים היום הרבה בגוגל. תוכלו לעשות על זה אחלה פוסטים משעשעים.
SimiliarWeb – מחקר מתחרים. פשוט תכתבו את הכתובות של המתחרים שלכם, תראו מה הם עושים, האם מגיעים אליהם מהפייסבוק וכן הלאה.
Yoast – אפשר להגדיר נכון יותר תצוגה מקדימה של הסושיאל. כי בתוך ה-Yoast, זה פלאגין לוורדפרס, ושם בעצם אפשר להגדיר איך כל פוסט ייראה בסושיאל.
זהו. הרבה הרבה תודה. אני מקווה שעזרתי לכם, מקווה שתרמתי. אני אשמח לשמוע פידבקים, אם יש איזה משהו שלדעתכם פספסתי, או שכדאי שאני אוסיף, ו/או שלדעתכם לא נכון.

בכל מקרה, עד לפה, באמת, אלו דברים שלי עזרו וללקוחות שלי, ובגלל זה אני מאוד בטוח בהם.

אודות הכותב

הירשמו לבלוג של Higher לעדכונים חדשים

קבלו עדכונים ללמוד מהמומחים ב-SEO

מהבלוג שלנו

seo audit
blog
שמוליק דורינבאום

פיצ'ר חדש – Site Audit

תוכן עניינים אם יש משהו שאנחנו דואגים כל הזמן ב-Highver, זה לדאוג שהמשתמש היומיומי שלנו, עובד בנוחות בכל הקשור למשימות היומיומיות

להמשך הפוסט »

רוצה להירשם בחינם למערכת ולקבל תבניות משימות מוכנות לקידום כל סוגי האתרים?