שיעור 4 - קידום אתרים - 4 הדברים הבסיסיים ביותר ב-SEO ?

בואו להבין קידום אתרים טוב יותר - פשוט יותר

תמלול:

מהם ארבעת הדברים שכל בעל אתר יכול לעשות כבר עכשיו בשביל להגיע לקצת יותר גבוה במיקומים בגוגל?

אני רוצה ללמד אתכם קודם כול, לפני זה, ארבעה מיתוסים מאוד מאוד חשובים שצריך לפוצץ אותם כבר עכשיו, בעולם ה-SEO.

מיתוס 1

לא. זה שיש לכם הרבה מאוד גולשים באתר, לא אומר בהכרח שאתם יכולים להיות מקום ראשון בגוגל.

מיתוס 2

לא. זה שיש לכם הרבה עמודים באתר, לא אומר שגוגל מכיר באמת את כולם ויכול להציג אותם בתוצאות.

מיתוס 3

לא. זה שאתם מפרסמים בעשרות או אלפי שקלים, או מאות אלפי שקלים במדיות אחרות כמו פייסבוק, או אפילו בגוגל במודעות הממומנות, לא אומר שגוגל יכול לתת לכם תעדוף בתוצאות בגוגל.

מיתוס 4 

סעיף אחרון במיתוס שאני הייתי ממש רוצה לפוצץ: זה שיש הרבה מאוד חיפושים לכל מיני מילים בגוגל, זה לא אומר שהן תחרותיות. זה רק אומר שהן די מאוד מבוקשות.

 

אז בואו נדבר על ארבעת הדברים שכל בעל אתר יכול לעשות כבר עכשיו בשביל להתקדם קצת יותר בתוצאות, אם לא ממש להתקדם בתוצאות.

הדבר הראשון שאני ממליץ לכם לעשות, זה קודם כול, תשנו את הכותרת ואת התיאור של העמוד שאותו הייתם רוצים לקדם תחת אותו ביטוי שמצאתם. מי שלא זוכר, יש לי גם שיעור שלם על מה זה בעצם מחקר מילות מפתח ואיך אנחנו מוצאים את המילים הנכונות בשביל להתקדם בגוגל. לדוגמה, אם הייתי רוצה להתקדם על הביטוי "מצלמות נסתרות", אני אדאג שהביטוי "מצלמות נסתרות" יופיע גם בכותרת וגם בתיאור. ככה בעצם אני נותן לגולש את ההבנה שהוא באמת הגיע לעמוד שאני יכול לתת לו בדיוק את מה שהוא מחפש.

הדבר השני שאתם יכולים לעשות כבר עכשיו כדי להתקדם קצת יותר בתוצאות, זה להבין שצריך תוכן באתר. כשאני אומר תוכן באתר, אתר אינטרנט עם שלושה או ארבעה עמודים פשוט לא יעשה את זה. גוגל מצפה שכל אתר, בכל תחום כלשהו, יקיף כמה שיותר את הנושא, ותמיד ייתן תוכן עדכני ואקטואלי. אז למשל, אם אני הייתי רוצה להתקדם על ביטוי כלשהו, אני אדאג שיהיה לו תוכן באתר. תחשבו על זה ככה מהצד השני, אם גולש כותב בגוגל עכשיו "סימפטומים לקורונה", האם באמת הוא ייהנה אם הוא ייכנס לעמוד אינטרנט שכתוב בו: "כן, קורונה זה מבאס. בהצלחה"? כמובן שלא. הוא יצפה למצוא מדריך גדול שמגבים אותו כמה וכמה מומחים בסטטיסטיקה כזאת או אחרת. מצד שני, אם מישהו יכתוב עכשיו "פרגולות", כנראה שמי שיכתוב את זה, יותר יעדיף לראות אולי תמונות, מחירים ואפילו האזור הגאוגרפי של מתקין הפרגולה. שימו לב מה נמצא היום כבר בתוצאות ותדעו בהתאם, כמה תוכן אני צריך באמת בשביל להופיע בעמוד הראשון בגוגל.

הסעיף השלישי שאתם יכולים לעשות כבר עכשיו כדי להתקדם בתוצאות ומהר, זה תדאגו שהאתר שלכם ייטען מהר יותר. אנחנו ב-2020. כבר נורא מעצבן להיכנס לאתר בטלפון או במחשב ופשוט לחכות עד שהאתר ייטען. ולכן גוגל אומר: אם אתם רוצים להיות הראשונים בגוגל, תדאגו שהאתר שלכם יהיה מהיר בהתאם. כמובן שאולי הוא לא יכול להיטען באותו רגע, אבל אם יש שנייה שתיים, העיקר שייטען כמה שיותר מהר ואז הוא ייתן לכם להיות חלק מהעמוד הראשון בגוגל.

אז איך נדאג לכך שבאמת האתר שלנו ייטען הכי מהר? אתן לכם שלושה טיפים קטנים.

  1. תדאגו שהתמונות שנמצאות לכם באותו עמוד, יהיו קטנות. כשאני אומר קטנות, אני לא מתכוון לפשוט קטנות, אלא אני מתכוון מבחינת הגודל שלהן. כל תמונה יכולה לשקול בין 100KB, 50KB ולפעמים גם 4MB או 5MB, תלוי מי הצלם ומאיזה מכשיר צילמתם את התמונה, וכמה הרזולוציה שלה ממש ממש יפה. תדעו שגם תמונות שיכולות לעלות גם ברק 50KB בלבד לאתר שלכם, עדיין יכולות להיות מאוד יפות, כי תזכרו שבכל מקרה, לעין הבלתי מזוינת, אדם לא ישים לב בין אם היא 5MB או רק בסך הכול 50KB.
  2. הדבר השני שאתם יכולים לעשות, זה אחסון האתר שלכם. הרי האתר שלכם בסופו של דבר, יושב באיזה מחשב כלשהו, בחברת אחסון כלשהי. חברת האחסון הזאת, האם היא קרובה לקהל היעד שלכם? כמה שזה נשמע קצת מיושן, עדיין מדובר פה על משהו מאוד מאוד חשוב. אם האתר שלכם מאוחסן בישראל וקהל היעד שלכם הוא ישראלי, אז מעולה. אבל אם קהל היעד שלכם נמצא בישראל ושרת האחסון שלכם נמצא איפשהו בחו"ל, האתר, ייקח לו הרבה יותר זמן להיטען. אם כמה שזה נשמע מיושן, לצערי הרב, זה עדיין קורה ככה.
  3. הטיפ השלישי שאתם יכולים לעשות בשביל באמת לקדם את זמני הטעינה לקצת יותר מהר, זה תדאגו להשתמש בפלטפורמות לבניית אתרים קצת יותר נכונות. כל מה שקשור למערכת קוד פתוח יכול להיות מעולה, אם זה וורדפרס כמובן, שכמעט 40% מהעולם היום בנוי על וורדפרס, מעבר לכך, יש את ג'ומלה, את מג'נטו דרופל ועוד כמה וכמה מערכות שהן קוד פתוח. כל מערכת אחרת, אם מישהו בנה לכם את זה, תדאגו לשאול אותו כמה מהר ייטען. אם לא, אתם מוזמנים להסתכל בגוף הסרטון, אני אתן לכם כלי לבדוק כמה מהר האתר שלכם נטען. 

 

הטיפ הרביעי והאחרון שלי לאיך כבר עכשיו אתם יכולים לשפר משהו באתר שלכם ולהופיע מהר יותר וגבוה יותר בתוצאות, זה תדאגו שיש מישהו שעומד מאחורי האתר שלכם.

גוגל מאוד מפחד מאנונימיות. גוגל היה רוצה לדעת שכל מה שנכתב באתר נאמר על ידי מישהו מוסמך או מקצועי מהתחום שלכם. תדאגו לשלושה דברים לצורך העניין.

  1. בכל כתבה שיש לכם באתר, תדאגו שיהיה כתוב למטה "כתבה זו נכתבה על ידי שמוליק דורינבאום, מומחה לקידום אתרים". זה יכול להיות גם ברמה של פרגולות, גם ברמה של הרחקת יונים. "מאמר זה נכתב על ידי ניר, מרחיק יונים מקצועי כבר מעל 20 שנה" ויש כאלה גם אפילו שיש להם את התעודות שם וזה מעולה, כי בסופו של דבר, אתם משדרים אמינות גם לגולש שלכם וגם לגוגל.
  2. הדבר השני שאתם יכולים לעשות כאן, זה בעצם תדאגו שאתרים אחרים, של ספקים, של חברים, או בכלל, מישהו מהתחום שלכם שאתם יכולים לבקש ממנו להעלות לשם כתבה, תדאגו שגם שם, זאת אומרת, גם ממקור חיצוני שיהיה כתוב "מאמר זה נכתב על ידי ניר, מרחיק היונים המקצועי". רק כדי להראות לא רק מה שאני מעיד על עצמי, אלא גם אחרים מעידים עליי בתור המומחה שאני.
  3. הסעיף השלישי והאחרון, דבר שאנחנו כן יכולים לשפר מאנונימיות באמת למקצועיות, זה בעצם לדאוג שהשם שלנו יהיה מוכר בכל הרשתות החברתיות המוכרות. זה יכול להיות אפילו לינקדאין ופייסבוק, ואפילו טוויטר. כל מקום שיכול להיות השם המקצועי שלכם, וכל אחד בעצם לקשר אחד לשני.

בסופו של דבר, גוגל מאוד מאוד מעדיף מותגים. מי שלא מכיר את כל העולם הזה של המותגים ואיך גוגל מתייחס אליהם, יכול לעבור לסרטון שלי שדיברתי על איך עושים SEO ב-2020 ולמה אנונימיות זה דבר שכל כך מפחיד את גוגל.

זהו חברים, עד לכאן. אנחנו נתראה בסרטון הבא. אם יש לכם שאלות, אתם מוזמנים תמיד לפנות אליי, גם במייל, גם בוואטסאפ. אני אשמח לראות תגובות, הערות וכן הלאה.

נתראה בשיעור הבא.

אודות הכותב

הירשמו לבלוג של Higher לעדכונים חדשים

קבלו עדכונים ללמוד מהמומחים ב-SEO

מהבלוג שלנו

seo audit
blog
שמוליק דורינבאום

פיצ'ר חדש – Site Audit

תוכן עניינים אם יש משהו שאנחנו דואגים כל הזמן ב-Highver, זה לדאוג שהמשתמש היומיומי שלנו, עובד בנוחות בכל הקשור למשימות היומיומיות

להמשך הפוסט »

רוצה להירשם בחינם למערכת ולקבל תבניות משימות מוכנות לקידום כל סוגי האתרים?