שיעור 8 - מהם עדכונים אלגוריתמים בגוגל ומה הקשר ל-SEO?

בואו להבין קידום אתרים טוב יותר - פשוט יותר

תמלול:

איך גוגל בעצם מעדכן את עצמו ואת כל הפרמטרים שלו, ומה הפרמטרים האחרונים שנוספו בזמן האחרון שהם כל כך קריטיים לנו לקידום אתרים בגוגל?

אני רוצה לדבר איתכם על עדכונים בגוגל, העדכונים הפנימיים שהם עושים.

מה זה אומר? מאוד פשוט.
על מנת באמת לוודא שמנוע החיפוש עובד כראוי, הם פעם בשבוע, פעם בחודש, פעם בשנה, לפעמים גם פעם בעשור, הם משחררים איזה עדכון כלשהו לתוך המערכת שלהם, שבעצם אמור לסדר את התוצאות בצורה המדויקת ביותר, במיוחד בהתאם לחזון שלהם, לתת את התוצאה הרלוונטית ביותר בזמן הקצר ביותר.

אז בואו נדבר על שלושה עדכונים גדולים שגוגל עשו ששינו לנו את כללי המשחק בעולם ה-SEO.

העדכון הראשון מבין שלושת העדכונים הגדולים ביותר שגוגל עשו, זה עדכון המובייל.

גוגל הודיעו בצורה די פומבית, מה שנקרא, בריש גלי בבלוג שלהם: אנחנו בודקים את האתרים באינטרנט היום אך ורק דרך המובייל. אנחנו יותר, לא מעניין אותנו מה קורה לכם בדסקטופ. בערך. כי בסופו של דבר, היום מעל 50% וכמעט מעל 60% מהגולשים באינטרנט, הם גולשים דרך הסמארטפונים שלהם. אז למה בכלל לגוגל יש מה לבדוק מה קורה בדסקטופ? פשוט תוודאו שהאתר שלכם עולה בצורה תקינה בכל אחת מהפלטפורמות הסלולריות. תבדקו. השארתי לכם גם כלי בתוך תיאור הסרטון, באמת לוודא שאתם מותאמים לכל סוג פלטפורמה אפשרי, הסלולרית, בשביל להגיע למצב שאתם אומרים: עדכון המובייל – צ'ק.

העדכון השני הגדול ביותר של גוגל, שהם עשו, זה עדכון ה-RankBrain.

ה-RankBrain זה לא רק נשמע מילה מפוצצת, האמת שזה גם די מפוצץ. כי הם אומרים שזה העדכון בין הגדולים ביותר שהם אי פעם עשו לתוצאות החיפוש שלהם. למה?

סיבה פשוטה. גוגל התחילו להשתמש באינטליגנציה מלאכותית, באמת בשביל להבין מה הגולשים כותבים, ולאילו תוצאות הם נכנסים ומאילו תוצאות הם יוצאים. אז מה אתם יכולים לעשות באמת בשביל לשפר את זה? תעשו כל מה שאתם יכולים בשביל להשאיר באמת את הגולש בתוך האתר שלכם. עכשיו, מעבר לכל מה שקשור לפשוט תכתבו תוכן טוב ואיכותי שבאמת ייתן את התשובה, תוודאו באמת שיש סיבה להישאר באתר שלכם. החל מאם זה סרטונים, אם זה תמונות איכותיות, אם זה תוכן איכותי וכמובן, דברים נוספים שאולי אפילו גוגל לא יראה, אבל כן יגרמו לגולש להישאר קצת יותר באתר שלכם.

עדכון ה-Medic

העדכון השלישי והאחרון, שבעצם עשה די רעש גדול בעולם ה-SEO, זה עדכון שנקרא עדכון המדיק. עכשיו, זה לא בדיוק השם הרשמי של גוגל, אבל עדיין, אתם צריכים להבין, נעשה עדכון מאוד מאוד גדול בגוגל שאומר: אנחנו מעכשיו שמים לב בצורה הרבה יותר מדויקת על כל אתרי ה-YMYL. מי שלא זוכר את זה מהסרטונים הקודמים, יכול גם ללכת לאתר שלי ולבדוק מה זה YMYL. האתרים האלה בסופו של דבר, הם צריכים להיות עם עין בוחנת הרבה יותר גדולה. ולכן, גוגל מצפה מכם להרבה יותר.

מה אנחנו יכולים לעשות? כמה דברים מאוד פשוטים.

אחד, תוודאו שאתם מראים לגוגל שיש מאחורי האתר הזה ישות מקצועית אמיתית. הן אם זה ברמת עמוד שלם באתר שכתוב אודות הכותב, מי בכלל כותב את התוכן באתר הזה? האם הוא באמת גורם מוסמך כלשהו שידבר על הנושא הזה?

והדבר השני, והן אם זה בסוף כל כתבה, שיהיה כתוב למטה: מאמר זה, או כתבה זו נכתבה על ידי שמוליק דורינבאום, מומחה לקידום אתרים מעל 15 שנה.

זה הכול, חברים.
תזכרו שגוגל מתעדכן בכל רגע נתון, וכל הזמן הוא מבין טוב יותר את הגולש. אז כדאי מאוד שאתם תבינו את הגולש הרבה לפני גוגל.

אודות הכותב

הירשמו לבלוג של Higher לעדכונים חדשים

קבלו עדכונים ללמוד מהמומחים ב-SEO

מהבלוג שלנו

רוצה להירשם ל-30 יום חינם למערכת ולקבל תבניות משימות מוכנות לקידום כל סוגי האתרים?